Afbeelding: Misset AlgemeenCommentaar

‘Boerderij heeft een nieuwe jas’

Alsjeblieft! Je krijgt Boerderij in een nieuw jasje. Moderner, met een verfrissende opmaak, op een ander papier en in een andere letter. We verwijzen in het magazine vaker naar de website van Boerderij. En een ding blijft hetzelfde: Je boert beter met Boerderij.

Boerderij is zoveel meer dan papier alleen: video- en fotoreportages, thema’s. Op de website vind je ook het nieuws, de marktcijfers en sfeerreportages veel sneller. En op de momenten dat je ze het meest nodig hebt. Vers van de pers. Nog even terug: het ‘oude’ magazine stond barstensvol met tekst, grafieken, tabellen en foto’s. Het was soms happen naar lucht. Het is ook wat de lezers zeiden in de onderzoeken, enquêtes en gesprekken. Veel nieuws stond al eerder op de site. Marktcijfers waren met de verschijning van het magazine vaak ingehaald door nieuwe noteringen.

Sterkere link met de website

De link met de website wordt dus sterker. We doen dit op varia-pagina’s. We verwijzen met infographics, citaten, losse elementen en QR-codes naar de site. De varia-pagina’s bieden ook een overzicht van het economische en politieke nieuws van de afgelopen week. Ook besteden we meer tijd en ruimte aan fotografie. Wij zijn met z’n allen gewend geraakt aan beeld, en willen in kernachtige teksten informatie tot ons nemen.

De rubriek Boer&Recht breiden we ook uit. Logisch ook: er komt nogal wat op het boerenerf af. Probeer hier maar eens wegwijs in te worden. In de nieuwe rubriek 5 Vragen lichten we actuele onderwerpen op een andere manier toe. Wij stellen vragen en geven in heldere taal antwoord.

Nieuw in het magazine is ook de rubriek Factchecking. Links en rechts wordt veel geroepen over de landbouw, zowel door voor- en tegenstanders. We gaan deze vermeende feiten samen met deskundigen op waarheid checken en komen tot een oordeel: waar of niet waar.

De website leent zich goed voor een poll. We zijn nieuwsgierig hoe de agrarische sector denkt over actuele zaken als een actie, benoeming of uitspraak. In het magazine komen we erop terug.

Boerderij: onafhankelijk en betrouwbaar

En dan is er natuurlijk die andere ontwikkeling: nepnieuws. Met AI-tools zijn foto’s en video’s te construeren. Erg realistisch. Met AI worden complete teksten geschreven. Onduidelijk is vaak de bron. Niet alles is slecht, maar alertheid is geboden. Dat geldt ook voor social media: Facebook, Instagram, TikTok, X. Het zijn fantastische apps, maar voor je het weet zit je vast in een tunnelvisie en krijg je alleen bevestiging van wat je toch al denkt.

Boerderij wil hierin een baken zijn van betrouwbaarheid. Een goede vriend. Soms kritisch, altijd betrokken. Boerderij is niet gebonden aan een organisatie, niet aan commerciële partijen. Het nieuws, de vakinformatie en marktcijfers deugen. Boerderij bericht niet omdat het moet, maar omdat het tegemoetkomt aan zijn belofte: Je boert beter met Boerderij.

Reacties

  1. Waardeloos het nieuwe blad de boerderij.
    Er staan geen marktberichten meer in en de reportage zien er ook niet uit . Ik denk dat ik het abonnement maar opzeg .👎

Beheer
WP Admin