Succes vleesconcept werd bepaald door verpakking
Een van de redenen dat het varkensvlees van het concept Hamletz in de Plus-supermarkten niet verkocht werd, bleek de verpakking. Dat vertelde Denise Dijkhof, senior categorymanager (vlees, vis & vleeswaren) bij Plus tijdens het Boerderij-event Ondernemen in de Varkenshouderij.
Het Hamletz-varkensvlees onderscheidt zich in smaak en transparantie, aldus Dijkhof. Ze stelt dat dit door de consument in de winkel niet werd begrepen.
Nieuwe verpakking en nieuwe naam: ‘Heerlijk scharrelvlees’
Plus gelooft nog steeds in het concept en heeft de verpakking, in samenwerking met Vion, aangepast. Onder de naam ‘Heerlijk scharrelvlees’ ligt het vlees sinds 1 oktober weer in de supermarkt, met een nieuwe verpakking.
Het koopgedrag in Noord- en Oost-Nederland is overigens ook heel anders dan in West-Nederland, vertelt de manager van Plus. “Hier gaan we dan ook productontwikkeling op inzetten.”
Lees hier meer over Ondernemen in de varkenshouderij.
Lees hier meer over Plus supermarkten en Hamletz-vlees.