ZLTO lanceert initiatief geitenbokken
Een initiatief voor de verwaarding van geitenbokkenvlees in Nederland is afgelopen week gelanceerd.
Een initiatief voor de verwaarding van geitenbokkenvlees in Nederland is afgelopen week gelanceerd. ZLTO organiseerde een geitenbokjesdiner en lanceerde tegelijkertijd het nieuwe ontmoetingsplatform Meat the Male. Dit alles is onderdeel van #Goatober.
Steeds meer goede initiatieven om iets te doen aan voedselverspilling #wasteoffood. Zo vroeg #goatober gisteren bij de Embassy of Food aandacht in deze maand voor de geitenbok. Dat gebeurde met een smakelijke bok op de bordjes. pic.twitter.com/Z3vX104Xu9
— ZLTO (@ZLTO) 26 oktober 2017
Meer geitenbokken
Met de stijgende vraag naar geitenzuivel neemt ook het aantal geitenbokken toe. Die worden vaak gezien als waardeloos omdat zij voor de melk geen waarde toevoegen. #Goatober zet deze kwestie op de kaart en probeert het idee van geitenbokjes als waardeloos vlees te doorbreken. Het initiatief is ontstaan in Amerika om aandacht te geven aan de verwaarding van geitenbokjes.
Dutch Design Week
Tijdens de Dutch Design Week werd er aan #Goatober voor het eerst in Nederland vorm gegeven. Een aantal nationale en internationale chef-koks bereidde tijdens het geitenbokjesdiner bokkenvlees. Tegelijkertijd werd het online platform Meat the Male gelanceerd om Nederlandse consumenten kennis te laten maken met geitenbokkenvlees. De website biedt onder andere recepten, activiteiten en verhalen.
Almost ready for the #goatober dinner at @ddw17 #embassyoffood hosted by @esteestrooker and @CabritoGoatMeat
Let’s goat! pic.twitter.com/VZvCcMkEH1— Meat the male (@Meatthemale) 25 oktober 2017
Al plannen voor 2018
Er zijn grootse plannen voor #Goatober in 2018. Verschillende activiteiten op verschillende plaatsen in Nederland staan in het verschiet. Het plan is dat de beweging zich ook naar Duitsland, België en Frankrijk zal verplaatsen.