Redactieblog

1366 x bekeken 3 reacties

Goed nieuws over vleesgebruik

We aten vorig jaar weer minder vlees. Vooral varkens en rundveevlees, maar meer kip. En dat is het goede nieuws.

Natuurlijk is het jammer dat er minder vlees wordt gegeten. De oorzaken daarvan zijn echter aanwijsbaar. De crisis heeft tot gevolg dat mensen minder vlees kopen om de eenvoudige reden dat er minder geld in de huishoudbeurs zit.

Daarom laat men ook de duurdere vleessoorten, zoals rundvlees en varkensvlees liggen. Het goedkopere vlees van de kip wordt echter meer gekocht. Die afzet vertoont een stijgende lijn.

Fijn voor de boeren, een dreun voor de vrienden van Wakker Dier en soortgenoten. Hun actie met de plofkip heeft geen effect gehad. Andersom, er is vorig jaar zelfs meer kip gekocht.

Daaruit kan de conclusie worden getrokken dat de consument een gezond verstand heeft. Die weet dat Wakker Dier enorm overdrijft en dat de Nederlandse boer zijn dieren goed verzorgt. Daarom worden het goedkopere kippenvlees grif gekocht. Dat kan voor minder geld en tijdens de crisis heeft men dan toch een stukje vlees op tafel.

Daarom, Wakker Dier, ga mooi zo door en overschreeuw jezelf. De consument trekt zijn eigen conclusies en zorgt er voor dat Nederlandse kippen een zo goed mogelijk leven krijgen en voor een geschikte prijs op tafel komen. Iedereen tevreden, Wakker Dier met zijn gesubsidieerde actie, de kip met zijn leven in de beste stallen van de wereld en de boer die weet dat de consument zijn product waardeert.

Laatste reacties

  • alco1

    Prima constatering, al blijft het raar dat je in reclame spots geconfronteerd wordt met een anti-reclame. Zal er ook nog zoiets zijn als reclamecode commissie of zullen die van dezelfde club zijn?

  • koestal

    we voelen ons kiplekker

  • red

    Vreemd dat wij het niet in de opbrengst prijs terug zien.......
    Hoe zit dit eigenlijk????
    Of berekend de slager de opbrengst prijs soms aan de hand van de minimale kostprijs van de pluimveehouder en heeft zo zelf de exstra's

Of registreer je om te kunnen reageren.