Premium
1 februari dit jaar. Boeren blokkeerden tijdelijk het distributiecentrum van Jumbo in Woerden. De supermarktketen maakte vorige week bekend te stoppen met vleespromoties. - Foto: ANP AlgemeenColumn

‘Jumbo draait veehouderij de nek om’

Reacties

  1. Al jaren pleit Lto en ook Agractie tegen stunten met voedsel . Bbb steunde een motie hiervoor ook

    Quote uit 2011:
    LTO Nederland (de boeren)
    Volgens de boeren is het geen eerlijk prijs die in de winkels gevraagd wordt. Supermarkten doen van alles om klanten naar de winkel te trekken, maar daar moet voedsel niet voor ge- of misbruikt worden. Volgens de boeren is er wel degelijk een verband tussen de prijs van een lapje vlees en het inkomen van de boeren. Zelfs aan de kiloknallers verdienen de supermarkten nog vaak, maar de boeren niet. Als de boeren iets van twee kwartjes per kilo meer zouden vangen, zouden ze een fatsoenlijk inkomen hebben

  2. Jumbo laat zich leiden door Wakkerdier e n wil daardoor mensen dwingen vegetarisch te gaan eten De mensen de dood injagen door met gif bespoten groenten en fruit te eten bananen -sina sappelen en druiven uit het buitenland te eten die zwaar bespoten zijn met gif en het vlees van dieren die onbespoten gras e.d. als voeding hebben gehad en in hun leven immuniteit tegen allerlei ziekten hebben opgebouwd te laten staan Die mensen begrijpen ook niet dat je zonder de mest van deze dieren geen bodemleven (pieren, wormen e.d.)en geen voeding voor de plant meer is Dus we verhongeren. BEDANKT WAKKER DIER

  3. Wat een kleutrcolumnist die “vergaderboer” het lijkt wel of hij voor de Donald Duck schrijft; visieloos opportunistisch, kortzichtig, wij en zij verhoudingen, achterhoedeargumenten en totaal gespeend van kennis van de samenleving.
    Als er kiloknallers zijn is het niet goed, schaffen we die af is het óók niet goed, kortom het is niet goed of het deugt niet.
    Waardeloze flapdrol.

  4. Binnenkort staat Poutin voor de deur, en dan volgt de hongersnood. We gaan nog gouden tijden te gemoed als boer.

  5. Vergaderboer trapt in het marketingverhaal van jumbo. Jumbo heeft bijna geen winst meer en wil die juist weer opkrikken. Stunten met de vleesprijs kost rendement dus winst. Als vlees duurder is kun je makkelijker nep-vlees verkopen. Niet omdat jumbo zo deugdelijk is maar omdat marges op nep-vlees gewoon hoger zijn. Het gaat slecht met jumbo en daardoor slaat het flink in de ronde. Sectoren krijgen daardoor onverdiend klappen. Hopelijk doen andere supers niet mee en gaan klanten naar die andere winkels. Doen ze wel mee dan wordt vlees een luxe-product. En dat is misschien ook gunstig voor veeboeren: er zit meer marge op een mercedes dan op een fiat.

Beheer
WP Admin