Melkkoeien op een biologische melkveehouderij in het Franse Bretagne. – Foto: Henk Riswick RundveeNieuws

Danone verhoogt prijzen weer bijna 3%

Danone heeft in het eerste kwartaal de verkoopprijzen van zijn producten weer met 2,9% verhoogd. In volume werd dit keer eveneens meer verkocht, hoewel dat beperkt bleef tot 1,2%.

Door deze cijfers kon Danone de kwartaalomzet met 4,1% opvoeren naar bijna € 6,8 miljard. Bij de grootste productgroep zuivel en plantaardig liep de omzet echter met 7,8% terug naar bijna € 3,8 miljard.

In Europa deden vooral Actimel, Activia, YoPro en Alpro het goed, ondanks tijdelijke leveringsproblemen. Ook speciaalvoeding liet een ‘weerbarstige groei’ zien. In Noord-Amerika werden koffieproducten goed verkocht en toonde plantaardig na een herschikking van het productengamma de eerste tekenen van herstel. China leverde met een omzetgroei van 8,9% de grootste bijdrage aan de resultaten. Franse bedrijven nemen in kwartaalberichten geen winstcijfers op.

CEO Antoine de Saint-Affrique spreekt van een goed begin van het jaar, met ondanks een aanhoudend uitdagende omgeving verdere vooruitgang met het herstelplan Renew Danone. Hij herinnert eraan dat Danone afgelopen periode de Amerikaanse zuivelactiviteiten van Horizon Organic en Wallaby heeft verkocht. “We hebben er vertrouwen in dat 2024 opnieuw een jaar wordt waarin we kunnen leveren op ons waardecreatie-model.” De Saint-Affrique zal de volgende fase van het herstructureringsplan in juni aankondigen tijdens een investeerdersdag in Amsterdam.


Nieuwsbrief zuivelmarkt

Schrijf je in voor deze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van noteringen en marktontwikkelingen binnen de zuivelmarkt.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Beheer
WP Admin