Mechanisatie

Nieuws

Deutz-Fahr komt met sterke en compacte 5G TB-serie

Wat eerder door het leven ging als de zogenoemde Deutz-Fahr ‘Agrofarm TB’ krijgt nu de naam ‘5G TB’-serie.

Praktisch gezien ligt deze nieuwe serie in het verlengde van de kleine, reeds bestaande Agrolux-serie. De 5G TB-serie bestaat uit twee modellen met indrukwekkende motorvermogens van 102 pk en 113 pk uit 4-cilinder dieselmotoren. De nieuwe series zijn vooral herkenbaar aan het nieuwe motorkapje met stoer kijkende koplampen. De 5G TB-serie is een compacte trekker voor de kleinere klussen op en rond het erf en voor klussen bij groentetelers, hoveniersbedrijven en kleinere landbouwbedrijven.

De 5G TB serie bestaat uit twee modellen: de 505 G TB (102 pk) en 515 G TB (113 pk). Een cabine is niet leverbaar. Op verzoek zijn er wel cabines leverbaar via de lokale dealer en/of importeur. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd. - Foto's: Deutz-Fahr
De 5G TB serie bestaat uit twee modellen: de 505 G TB (102 pk) en 515 G TB (113 pk). Een cabine is niet leverbaar. Op verzoek zijn er wel cabines leverbaar via de lokale dealer en/of importeur. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd. - Foto's: Deutz-Fahr

Relatief lage banden

Beide trekkers zijn af fabriek alleen leverbaar zonder cabine en zijn extra compact en laag gebouwd, mede dankzij de relatief lage banden. Achterop past maximaal een band van de maat 420/70 R30.


  • Deutz-Fahr’s typische kenmerk is de kleurherkenning voor de hendels en knoppen. Oranje voor transmissie en rijwerk, geel voor hef en blauw voor de hydrauliekfuncties. De werkplek staat wel op zogenoemde ‘silent-blocks’ om trillingen te ondervangen voor de chauffeur. Stoel en stuur zijn verstelbaar. Alle modellen hebben remmen op 4 wielen, met op de vooras schijfremmen.

    Deutz-Fahr’s typische kenmerk is de kleurherkenning voor de hendels en knoppen. Oranje voor transmissie en rijwerk, geel voor hef en blauw voor de hydrauliekfuncties. De werkplek staat wel op zogenoemde ‘silent-blocks’ om trillingen te ondervangen voor de chauffeur. Stoel en stuur zijn verstelbaar. Alle modellen hebben remmen op 4 wielen, met op de vooras schijfremmen.

  • De hefinrichting tilt standaard 3.600 kilo en met 2 optionele extra cilinders 4.525 kilo. De aftakas achterop heeft 4 toerentallen: 540/540ECO/1.000/1.000ECO.

    De hefinrichting tilt standaard 3.600 kilo en met 2 optionele extra cilinders 4.525 kilo. De aftakas achterop heeft 4 toerentallen: 540/540ECO/1.000/1.000ECO.

  • Er is keuze uit 4 transmissies van een sobere 10V/10A tot een complete 40V/40A, inclusief automatische hoog-laagschakeling en een elektrohydraulische omkeerinrichting (PowerShuttle). Met alle types wordt bij een gereduceerd motortoerental de maximale snelheid van 40 km/u bereikt.

    Er is keuze uit 4 transmissies van een sobere 10V/10A tot een complete 40V/40A, inclusief automatische hoog-laagschakeling en een elektrohydraulische omkeerinrichting (PowerShuttle). Met alle types wordt bij een gereduceerd motortoerental de maximale snelheid van 40 km/u bereikt.

  • Onder de opties zijn leverbaar het Stop&Go-systeem waarmee je alleen met het rempedaal tegelijk ontkoppelt. Ook mogelijk: SDD-besturing waarmee je de volledige wieluitslag al haalt met een halve draai aan het stuurwiel.

    Onder de opties zijn leverbaar het Stop&Go-systeem waarmee je alleen met het rempedaal tegelijk ontkoppelt. Ook mogelijk: SDD-besturing waarmee je de volledige wieluitslag al haalt met een halve draai aan het stuurwiel.

Ruime keuze aan transmissies

Bijzonder is de ruime keuze aan transmissies: 4 stuks: van een sobere 10V/10A (V=vooruitkeuzes / A=achteruitkeuzes) tot een uitgebreide 40V/40A waarbij de LS-versie een mechanische omkeerschakeling heeft en de GS-versie een comfortabele powershuttle waarmee je onder last vlot van rijrichting kunt wisselen. De hef achter kan tot 4,5 ton tillen, de (optionele) fronthef tot 2,1 ton. De kleine, de 505 G TB, is leverbaar vanaf € 46.500 bruto excl. btw.

Of registreer je om te kunnen reageren.