Rundveehouderij

Nieuws 3612 x bekeken 8 reacties

FrieslandCampina topt met maatschappelijk imago

Haarlem - Voor de vierde keer op rij staat FrieslandCampina bovenaan de lijst van de top 30 grootste bedrijven in Nederland met het meest maatschappelijke imago. Dit blijkt uit de vijfde Maatschappelijk Imago Monitor, die is uitgevoerd door communicatiebureau Hope & Glory.

Volgens directeur Bas van Haastrecht komt dat mede doordat consumenten de voorkeur geven aan diensten en producten van bedrijven die gevoelsmatig dichtbij hen staan. "FrieslandCampina speelt daar al jaren goed op in. Ze organiseren jaarlijks de Open Boerderijdagen en op verpakkingen vind je een code, zodat je online kunt nagaan van welke Nederlandse boerderij je melk afkomstig is. Daarbij is FrieslandCampina ook nog eens coöperatie, wat de organisatie in de ogen van consumenten minder op winst belust maakt. En vaak vindt men zuivel gezond." Hij zegt dit in Management Online.

Ook Rabobank blijft het met een vierde plek goed doen als duurzaam merk, ondanks de Libor-affaire. "Net als FrieslandCampina wordt de coöperatie Rabobank nog steeds gezien als een merk dat dichtbij de mensen staat. Hoewel de reputatie onder druk staat, laat de positie op de ranglijst ook zien dat maatschappelijk verantwoord ondernemen het merk juist sterk heeft gemaakt", aldus Van Haastrecht.

Laatste reacties

  • koestal

    Friesland Campina,minder op winst belust in de ogen van de consument,een melkveehouder wil wel graag een goede melkprijs,de investeringen en eisen zijn ook niet mis ,daar mag best wat tegenover staan

  • keine

    he koestal wie geeft de beste melkprijs van Nederland

  • sjang

    Proficial FC, jullie kunnen met onze eer strijken.
    Alleen jammer dat wij niet een beetje waardering krijgen.

  • Zuperboer

    a.s. Maandag alle FC-boeren gebak!

  • jan1

    Beste Keine,
    Toevallig staan ze deze maand bovenaan. maar het is ook vaak zo dat je de lijst op de kop moet houden om RFC bovenaan te krijgen.

  • Buurman

    Af en toe tobt FC, maar minder vaak dan de Rabobank

  • koeboertje

    De winst van Frc is iets anders dan de uitbetaalde melkprijs aan de leden.
    Maar toch mooi dat een zuivelcooperatie bovenaan staat

  • joannes

    Het woord ¨cooperatie¨, al betekent het in de uitvoering niet veel meer, doet nog wonderen bij de consumenten. Het staat dichter bij consumenten en ver van korte termijn financiële markten. FC en Rabo profiteren daar nog van.

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.