Home

Nieuws 1195 x bekeken

Digitaal mengvoerbedrijf NewFeed wil boer scherpste prijs bieden

Joost Noyens, oud-commercieel directeur van Voergroep Zuid, heeft een digitaal mengvoerbedrijf opgericht: NewFeed.

De meeste mengvoerbedrijven leveren nutritie, mengvoer, transport en advies vanuit één organisatie. NewFeed levert mengvoer inclusief transport en organiseert eventueel door de klant gewenste dienstverlening via samenwerkingspartners.

NewFeed gaat gebruik maken van strategische samenwerkingen. Zelf produceert het bedrijf geen mengvoer en heeft het ook geen eigen logistiek, administratie, verkooporganisatie of nutritionele dienst. Noyens zelf is vooralsnog de enige werknemer. Alles wordt extern ingekocht. Deze aanpak moet veehouders optimale flexibiliteit en de scherpste prijs bieden.

Voer online inkopen

Noyens maakt de vergelijking met de reisbranche. Wie totaal ontzorgd wil worden, koopt een complete reis in, van vertrek tot thuiskomst. NewFeed lijkt meer op Booking.com, een online platform waar potentiële klanten op het gebied van hotels en vervoer de opties op een rij hebben. “Ik geloof dat verschillende bedrijfsmodellen naast elkaar kunnen bestaan.”

NewFeed heeft al afspraken gemaakt met een mengvoerbedrijf, maar Noyens wil niet zeggen met welk bedrijf. Daarnaast zijn gesprekken gaande met diverse partijen.

Noyens was bijna 21 jaar werkzaam bij Isidorus Mengvoeders, een voerbedrijf in Weert, waaronder als algemeen directeur.

Het bedrijf fuseerde met Boerenbond Deurne tot Voergroep Zuid, waar Noyens als commercieel tweede man werd. Deze zomer vertrok Noyens in goed overleg, naar eigen zeggen omdat de oude bloedgroepen beter even niet in de hoofddirectie kunnen zitten. Er is geen relatie tussen NewFeed en Voergroep Zuid. “Maar als ze willen deelnemen, zijn ze zeker welkom. Sterker, Wim Maaskant (algemeen directeur Voergroep Zuid, red.) was de eerste die ik hierover heb gebeld.”

Of registreer je om te kunnen reageren.