Home

Nieuws 868 x bekeken

Boer verkoopt eigen product in nieuwe AH

Eindhoven - Supermarktketen Albert Heijn experimenteert met een marktplein in de winkel, bedoeld voor lokale leveranciers van versproducten.

Om de lokale kracht van de winkel te versterken, krijgt de XL-winkel in Eindhoven een 
supermarktplein voor in de winkel. In deze ronde aanbouw kan de klant verse producten van lokale ondernemers kopen. "Denk bijvoorbeeld aan worstjes uit Eindhoven'", aldus een woordvoerder. Ook lokale versspecialisten kunnen hier terecht met lokaal topassortiment, meldt Distrifood, vakblad voor de retailsector. Het supermarktplein heeft een eigen afrekenpunt.

Het AH-concept borduurt voort op de retailtrend om zich te onderscheiden door lokale producten in het schap te leggen. Jumbo opende in 2013 een XL-winkel met een foodmarkt in Breda. Hiervoor worden zoveel mogelijk streek- en seizoensproducten gebruikt. De supermarktketen ging hiervoor samenwerken met lokale leveranciers en specialisten.

Of registreer je om te kunnen reageren.