‘Leefmilieu is lege huls’

Boeren kunnen het bloed van Johan Vollenbroek met zijn MOB wel drinken. Hij strijdt voor de natuur omdat die geen stem heeft. Maar voor de boer toont hij geen greintje gevoel voor diens omstandigheden. En daarmee het hele boerengezin. Een bloem is voor Vollenbroek belangrijker dan een boer.

Leefmilieu blijkt geen gewone milieuclub, maar een verlengstuk van Johan Vollenbroek, vindt Vergaderboer. Foto: Bart Nijs


In zijn stikstofstrijd speelt de vereniging Leefmilieu ook een rol. Die ondertekent mede de persberichten en de handhavingsverzoeken richting boeren. Eerst dacht ik: het zal wel weer de zoveelste milieuclub zijn, met lieden die tijd over hebben. Maar nee, het is gewoon een verlengstuk van Johan Vollenbroek. Hij zit zelf ook in het bestuur. Verder stelt het niet veel voor. Ze hebben ook geen voorzitter. Op hun website bedelen ze om een figuur die voorzitter wil worden.

Wil je reageren? Maak dan gratis een account aan!

Valentijn Wösten

Dit artikel is alleen voor abonnees

Al geabonneerd? 

Lees onbeperkt Premium artikelen met een abonnement


Boer beter met onbeperkte toegang tot alle artikelen

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Vorm je eigen mening met opinies en analyses


Bekijk aanbod

Snel delen


Dagelijkse nieuwsbrief


Reacties

Je bent niet ingelogd


Log in of maak binnen 30 seconden een account aan

Reageer op artikelen en deel je mening met anderen.


anoniem
27 jun 2025

Die man is net een klein kind. En net als veel kleine kinderen die schreeuwen krijgt ook hij gelijk. Zoals kinderen weten dat 2 x nee ja is, zo weet ook Vollenbroek dat.

anoniem
27 jun 2025

Die man is net een klein kind. En net als veel kleine kinderen die schreeuwen krijgt ook hij gelijk. Zoals kinderen weten dat 2 x nee ja is, zo weet ook Vollenbroek dat.

J. T
27 jun 2025

Een milieuclub die bij voorbaat iedere plan/idee om de stikstof te verlagen al afschiet zodra er geen vee reductie bij komt kijken. Is een club met een andere agenda dan daadwerkelijk het verlagen van de N. In mijn ogen zijn zij dan ook geen milieuclub en dus had de rechter in 2019 hun geen gelijk mogen geven omdat zij geen belangen hebben/hadden in de N discussie

J. T
27 jun 2025

Een milieuclub die bij voorbaat iedere plan/idee om de stikstof te verlagen al afschiet zodra er geen vee reductie bij komt kijken. Is een club met een andere agenda dan daadwerkelijk het verlagen van de N. In mijn ogen zijn zij dan ook geen milieuclub en dus had de rechter in 2019 hun geen gelijk mogen geven omdat zij geen belangen hebben/hadden in de N discussie

P.C. B
27 jun 2025

vergaderboer, boeren kunnen bloed van johan vollenbroek met zijn mob wel drinken. heel nederland is wel klaar met die theoretische johan en zijn maat volkert vd g.. een paar extremen proberen heel nederland juridisch /economisch plat te leggen.

P.C. B
27 jun 2025

vergaderboer, boeren kunnen bloed van johan vollenbroek met zijn mob wel drinken. heel nederland is wel klaar met die theoretische johan en zijn maat volkert vd g.. een paar extremen proberen heel nederland juridisch /economisch plat te leggen.