‘De ‘stikstof-strop’ hangt al klaar’

Foto: Herbert Wiggerman

Foto: Herbert Wiggerman


Wil je reageren? Maak dan gratis een account aan!

Er zijn andere oplossingen voor het stikstofprobleem dan boeren saneren, maar die worden genegeerd.

Dit artikel is alleen voor abonnees

Al geabonneerd? 

Lees onbeperkt Premium artikelen met een abonnement


Boer beter met onbeperkte toegang tot alle artikelen

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Vorm je eigen mening met opinies en analyses


Bekijk aanbod

Lees meer over


Snel delen


Dagelijkse nieuwsbrief


Reacties

Je bent niet ingelogd


Log in of maak binnen 30 seconden een account aan

Reageer op artikelen en deel je mening met anderen.


Konings
2 mrt 2022

Jazeker andere Landen nemen het graag over, en worden daardoor sterker.Nederland is groot geworden door de export van landbouwproducten en goedkoop gas aan Italië.Als de landbouwproducten goedkoop waren, dan kon de burger goedkoop eten, iedereen heeft hieraan meegeprofiteerd, behalve de boer! Het kind met het badwater weggooien is ook waar. Als wij naar de maan kunnen gaan, dan kan het mest en stikstof probleem ook opgelost worden.Maar dan mogen de echte vervuilers ook meedoen, en naar oplossingen zoeken.

W. & H. Landman
1 mrt 2022

Komt een 3de wereldoorlog, denk niet dat stikstof fosfaat of quotum, nog relevant is.Geniet nog maar even van je leventje nu het nog vrede is......

John Kessel
1 mrt 2022

Na de 30% krimp wordt schaalvergroting alleen maar duurder en dat is net datgene wat de sector bestaamsrecht heeft gegeven de afgelopen jaren. We leven in Nederland niet op een eiland..

Ronald Beulink
1 mrt 2022

Beleid wat niet goed onderbouwd is zal vroeg of laat problemen opleveren De manier waarop de landbouw reageert op de kabinetsplannen kan veel beterEr lijken teveel belangen te spelen naast het boerenbelangWanneer je naast het boerenbelang ook andere petten op hebt is de boer de pineutJammer dat er geen goede belangenbehartiging is die de eenheid onder de boeren koestert en bewaartKeer op keer is een deel van de boeren aan de beurt om de klappen op te vangenEn dat kan anders.

Armer
1 mrt 2022

Voor veel boeren (toekomstige stoppers) is die 25 miljard een zegen. Voor de blijvers is die 30% krimp in vee-aantal ook prima. Het probleem ligt bij blijvers in de verplichte krimpregio’s.