Eierpromotie: be good and sell it PluimveeOpinie

Eierpromotie: be good and sell it

Op de pluimveerelatiedag van NOP en Pluimveehouderij kwam de promotie van het ei aan de orde. De boodschap: we zorgen dat we goed zijn in de productie en dan verkoopt dat ook.

Onlangs was de pluimveerelatiedag van NOP en Pluimveehouderij, met het thema ‘werken aan je imago’. Maartje Gussinklo van de mmmEggies en Alex Janssen van Blij met een ei vertelden over hun aanpak als het gaat om promotie van het ei en dan vooral de manier waarop het wordt geproduceerd.

Alle productiesystemen uitgelegd

Daarbij wordt er niet de nadruk gelegd op een bepaald productiesysteem, alle verschillende systemen worden aan de burger uitgelegd op een transparante manier. De slogan: Be good and tell it, oftewel zorg dat je goed bent en vertel dat ook, wordt nu meer: Be good and sell it. We zorgen dat we goed zijn en dan verkoopt dat ook.

Pluimveehoudsters uit Noord- en West-Nederland gezocht

Het is fantastisch hoe mmmEggies in relatief korte tijd is uitgegroeid tot een robuuste organisatie die landelijk veel deuren voor zich ziet opengaan. De geografische verdeling zou nog wat beter kunnen; daarom wil ik graag pluimveehoudsters uit Noord- en West-Nederland oproepen om zich aan te sluiten bij de mmmEggies. Het feit dat de mmmEggies zelf pluimveehoudster zijn en toenadering zoeken tot de burger en ambtenaar heeft een ontwapenende werking, waardoor er een goede verbinding tot stand komt.

Meer leden zorgen voor beter bereik Blij met een ei

Ook Blij met een ei heeft zich na het opheffen van het productschap uitstekend herpakt! Er wordt met veel inspanning van vrijwilligers en een bescheiden budget een grote groep mensen bereikt. Dit kan nog beter als iedere pluimveehouder lid wordt van Blij met een ei. Voor slechts €50 per kwartaal ben je lid en zorg je ervoor dat jouw product nog meer aandacht krijgt. We willen allemaal erkenning voor ons werk en goede prijzen voor onze producten, neem dan ook je verantwoordelijkheid.

Beheer
WP Admin