Mechanisatie

Nieuws 4224 x bekeken 14 reacties

Valtra weer terug naar Achterveld

De Mechan Groep brengt de import van Valtra weer terug van Steenwijk naar Achterveld. Daar huist ook Fendt en Kubota importeur De Vor.

In 2008 nam Mechan de Valtra import over van Kuiken in Emmeloord. Valtra kwam zo in Achterveld terecht. Korte tijd later verhuisde de Valtra import juist naar Steenwijk om het merk beter tot zijn recht te laten komen, los van Fendt. Later viel in Steenwijk de McCormick-import weg. Mechan ziet nu weer voordelen in samenvoeging van importactiviteiten rondom Fendt, Kubota en Valtra en voert als redenen op: "het verhogen van de klanttevredenheid, nog betere ondersteuning van de dealerorganisatie en concentratie en harmonisatie van technische kennis". De Agritech-vestiging in Steenwijk zal nog dit jaar sluiten. Met de verhuizing stopt Mechan ook met de import van het Italiaanse verreiker-merk Dieci en Celli-spitmachines.

Laatste reacties

  • ed12345

    Ik denk dat het voor Vatra het beter was geweest als het bij Kuiken was gebleven

  • koestal

    Het verandert steeds,als je een tractor hebt, weet je tegenwoordig nauwelijks wie de importeur is.

  • deer123

    Koestal, ja en net als bij CaseIH , word hun dat de ondergang...

  • Keeko

    Komt op termijn een geheel nieuw onderkomen, waar ook MF uiteindelijk ook z'n onderkomen zal krijgen. Het AGCO Experience Center.

  • ed12345

    keeko wil dat zeggen dat op termijn De Vor Fendt kwijt raakt?
    Maarja het schijnt de nieuwe trent te zijn Louis Nagel John Deere kwijt vonden ze ook niet leuk ,hoe lang hadden ze die wel niet daarvoor hadden ze Lanz door de overname door JD kwam JD bij Louis Nagel

  • pinkeltje

    Ach ja, wat is nog de functie van een importeur? Niettemin zal ondersteuning nodig blijven, maar in principe heb je daar de dealers voor. Die kunnen dat alleen als ze groot genoeg zijn dus in kleinschalig Nederland kan een importeur daar een belangrijke functie in vervullen. Zal er vooral om gaan hoeveel trekkers de importeur bestelt en of die ook lekker vlot worden afgerekend. Gaat dat een beetje kraken dan is het gauw gebeurd. Er zijn wel meer importeurs waarvan je je kunt afvragen hoe zeker hun positie nog is.

  • ed12345

    Pinkeltje als het een dealer direct fabriek zaak wordt denk ik toch dat b.v. de onderdelen een probleem gaat worden Welke dealer wil of kan voor zijn hele verkoop programma Alle onderdelen op voorraad hebben Als de fabrieken zelf toeleveringscentra op gaan zetten ,is dat eigenlijk ook een soort importeur ,Ik denk dat dat zelf doen meer wegelegt is voor de erg grote waar intussen Agco ook bij hoort Wat de financiele kracht van de importeur aangaat ben ik niet zo bang voor Louis Nagel ,De Vor of Cebeco,je hebt gelijk voor de kleinere importeur zal dat inderdaad spelen al zal er dan meer waarschijnlijk naar een andere importeur gezocht worden ,ik zie b.v. Zetor nog geen distributie punt opzetten hetzelfde geld voor de meeste wertuigen fabrikanten uit het buitenland

  • pinkeltje

    Onderdelen is het kleinste probleem. Of eigenlijk helemaal geen probleem met de logistieke centra van dit moment. Importeurs hebben nog nauwelijks wat op voorraad. Zou ook onzinnig zijn want vanuit distributie centra zoals bij Caterpillar in Metz, die ook voor derden waar onder Agco bij mijn weten de distributie verzorgt en zo is er nog een heel rijtje met voorbeelden, dan zijn de onderdelen van daaruit net zo snel bij de dealer in NL als wanneer ze bij een importeur in NL worden besteld.
    Ook ik heb nog niet meteen zorgen over de financiële positie van de familie Zweegers (de feitelijke eigenaren van de Vor en het hele rijtje dat daar bij hoort als ik me niet helemaal vergis), dus dat helpt om de organisatie nog een poosje in de benen te houden. Agco zal vooral kijken naar het marktaandeel. En natuurlijk de snelheid waarmee de centen binnen komen. Financiers achter welk bedrijf dan ook zijn over het algemeen niet van het soort dat zijn laatste cent in het bedrijf steekt omdat ze het zo belangrijk vinden dat het bedrijf overeind blijft. Is er morgen meer in de bezemstelen te verdienen dan ruilen ze de tent gewoon om voor een bezemstelenfabriek.

  • ed12345

    Pinkeltje je hebt me weer heelwat geleerd het is wel logisch al was ik even niet zo ver .Ik heb zelf lang onderdelen verkocht voor A&I en oa Canadian farm supply en ja vooral A&I is helemaal gereorganiseerd na hun overname door John Deere
    Zweegers eigenar van De Vor weer wat geleerd ,
    Agco is natuurlijk toch een vreemde eend in de bijt ,gestart door de oude leiders van een ter ziele zijnde Allis Chalmers
    door alles te kopen waar ze maar brood in zagen te beginnen met White daarna Allied(goedkope machines zoals graanvijzels) daarna Gleaner (de combine afd van AC)
    ik dacht dat belletje barst wel maar nee de ankopen gingen door ,de landbouw lijn van Caterpillar enz enz dus ja die jongens kijken er anders tegen aan als b.v. John Deere die voor alles een producerend bedrijf zijn met een lange historie
    en in slechtere tijden b.v. campers hebben gebouwd om uit de te rode cijfers te blijven

  • pinkeltje

    Ieder heeft zo zijn strategie. Die van JD is er een die beslist succesvol genoemd kan worden, maar ook de meer-merken strategie van Agco blijkt te werken. HET ultieme business model bestaat niet en vroeg of laat krijgt iedereen er weer een keer flink van langs. Maar op zich best knap wat Ratfliff en de zijnen destijds van de grond hebben getild. Met dank aan de Rabobank. Een business model bedenken is een, maar financiers achter je krijgen is twee. En het dan vervolgens natuurlijk ook waarmaken.

  • agri2

    Van Achterveld naar Steenwijk en weer terug naar Achterveld, goed dat Valtra een achteruitrijdsysteem op zijn trekkers kan leveren.

  • agri2

    Van Achterveld naar Steenwijk en weer terug naar Achterveld, goed dat Valtra een achteruitrijdsysteem op zijn trekkers kan leveren.

  • JanK

    Slecht idee dat verkassen want Same ging ook ooit van Steenwijk naar Achterveld met als gevolg dat er bijna geen Same meer werd verkocht.
    Het enige wat men in Achterveld goed kan is Fendt trekkers verkopen.

  • info104

    Hoe kun je nu 3 heren dienen en hoe geef je elk merk nu zijn waarde en al die wisselingen in de top van de mechan groep en al de ontevredenheden bij de oude verkoop punten en zelfs nieuwe verkoop punten aangaan, als koper kun je er geen touw meer aan vast knopen en moet je opeens afscheid nemen van een dealer waar we een goede relatie mee hebben, de sfeer word er niet beter op. De kans dat er veel naar een ander merk overstappen is duidelijk aanwezig.

Laad alle reacties (10)

Of registreer je om te kunnen reageren.