Home

Nieuws 406 x bekeken

Nestlé verkoopt sapconcern aan Brynwood Partners

Vevey – Voedingsgigant Nestlé heeft haar Juicy Juice merk verkocht aan Brynwood Partners, gespecialiseerd in het opkopen van uit de gratie geraakte merken van grote voedingsbedrijven. Juicy Juice verkoopt sappen met natuurlijke ingrediënten, met name fruit, en realiseert een jaaromzet van circa $275 miljoen (€ 200 miljoen).

Nestlé verkoopt Juicy Juice omdat de sappenmarkt in de VS waar het met name groot is de laatste Jaren krimpt. Volgens Brynwood Partners was Juicy Juice zeven jaar geleden nog goed voor circa $500 miljoen omzet maar ook al nauwelijks winstgevend. Juicy Juice stamt uit de jaren '70 en werd in 1985 door Nestlé toegevoegd aan haar omvangrijke productportefeuille.
Nestlé verkocht eerder dit jaar voor €6,5 miljard een belang van 8 procent in de Franse cosmeticagigant L'Oréal aan de familie Bettencourt. De Zwitserse onderneming legt zich toe op gezondheidsproducten en voeding. Nestlé verkocht de laatste jaren Bulcke-belangen in fastfood, wijn, een hotelketen en de Amerikaanse producent van ooggezondheidsproducten Alcon.

Of registreer je om te kunnen reageren.