Home

Nieuws 12141 x bekeken 35 reacties

Meisje overleden na trekkerongeval

Hengelo - Een twaalfjarig meisje uit Hengelo is maandagmiddag overleden toen zij op de fiets werd overreden door een trekker met twee aanhangwagens.

Waarschijnlijk raakte ze de combinatie en kwam ze daardoor onder de wielen terecht. Het noodlottige ongeval gebeurde op de Deurningerstraat in Hengelo, zo heeft de politie laten weten. Het meisje overleed ter plekke.

Laatste reacties

  • japke33

    verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

  • Koen123

    Vreselijk, nieuws wat we eigenlijk nooit willen horen, nabestaanden heel veel sterkte en natuurlijk ook de betrokken personen bij het ongeval

  • deer123

    nog even en we mogen/kunnen niet meer met trekker over de weg ...

  • maatje 1904

    er wordt ook dikwijls onverantwoord hard gereden en dan hoeft er maar iets mis te gaan met fatale gevolgen.
    gebruik je verstand en rijd wat minder hard.

  • schoenmakers1

    er staat niets bij over het hoe en wat, maar als ik kijk in mijn omgeving is de weg niet meer iets om van a naar b te kunnen maar een complete hindernisbaan, is het dan gek dat er wel eens iets over het hoofd gezien wordt, hoe erg dit ook is, ik zou zeggen, richt de weg in waar die voor bedoeld is

  • dutch kiwi

    ik zelf zit dikwils op de weg met de fiets, het is nogal eens dat je gepasseerd wordt en dat je bijna geraakt wordt ,chauffeurs houden dikwijls niet in en toch gauw passeren,en fietser afsnijden zeker met dubbele aanhanger,en dat brengt soms de fietser een beetje aan t slingeren met meer kans omgeraakt te worden,t zal je dochter maar zijn .

  • a.t.herwijnen

    Dubbele aanhanger!!!! Tijd om daar eens over na te denken. Soms zijn ze nog te breed beladen ook.
    Sterkte met dit zware verlies.

  • zwijntje

    familie sterkte met dit zware verlies,je zou het maar eens meemaken.

  • trijnie

    Sommige rijden onverantwoord en het materieel is zo groot dat je niet anders kunt dan de berm in. Daarbij rijden er soms jonge knullen op
    met nauwelijks rijervaring. En het belachelijke is dat ze nog zonder kenteken rijden ook. De grootste wegvernielers betalen dus niet mee aan het onderhoud van wegen.
    Het is verschrikkelijk triest dat dit weer een slachtoffer heeft gekost.

  • schoenmakers1

    hoe erg het ook is, maar het kan ook zo gegaan zijn. Er reden 2 of meer fietsers langs elkaar, bleven ook langs elkaar rijden toen de trekker er lang wilde, op een gegeven moment lukte het toch om de fietsers veilig te passeren, bij een verkeerslicht reden de fietsers de trekker weer voorbij, daar weer het verhaal van voren af aan, de fietsers eindelijk weer veilig voorbij, nu kwam de trekker op een stuk weg met vele drempels en versmallingen, de trekker moest telkens veel te langzaam over de drempels om de fietsers voor te blijven, bij de laatste versmalling met drempel gingen de fietsers rechts inhalen, de trekker ging iets naar rechts omdat er een tegenligger aankwam, en ja toen ging het verkeerd!!!!! ZOU HET EENS NIET TIJD WORDEN DAT DE WEGEN AANGELEGD WERDEN OM VAN A NAAR B TE GAAN EN NIET OM DE TREKKERS TOTAAL HET LEVEN TE VERZIEKEN.

  • koeboertje

    Fietsers zijn de zwakkere verkeersdeelnemers , hier moet je altijd allert op zijn hoe moeilijk de situatie ook is, vooral kinderen zijn onvoorspelbaar.
    We moeten als landbouw hier aan gaan werken anders wordt de voorspelling van deer123 #3 een feit.
    Het is diep triest wat de nabestaande moeten meemaken, sterkte.

  • Mozes

    @schoenmakers #10, jou veronderstelling is onjuist. Een paar uur geleden kwam ik nog over de weg waar dat kind is verongelukt. Op de plaats waar het ongeval is gebeurt lagen veel bloemen aan de kant van de weg. Ik heb vroeger zelf over die weg naar school gefietst. Vroeger was het een provinciale weg voor doorgaand verkeer. Waar de weg de stad binnenkomt was vroeger geen fietspad terwijl er zeer veel schoolkinderen over die weg naar school fietsen. Ik ben vroeger zelf een keer ligt gewond geraakt doordat een kleine vrachtwagen zo dicht langs mij heen reed dat hij mij raakte.
    Op dit moment bestaat de weg uit één rijbaan in het midden en aan beide kanten een opgeschilderd fietspad. Wanneer auto's elkaar moeten passeren moeten ze aan beide kanten uitwijken op het opgeschilderde fietspad. Bij iedere auto die je tegemoet komt moet je opzij kijken of er ook een fietser voor,naast of achter je zit. Op de weg zijn nergens verkeersdrempels wat ook niet nodig is omdat je door de drukte en de vele fietsers toch alleen maar stapvoets kunt rijden.

    Het ongeluk is gebeurd doordat het meisje waarschijnlijk niet in de gaten had dat er twee aanhangwagens achter de trekker zaten. Toen de eerste aanhangwagen gepasseerd was heeft ze weer wat meer ruimte genomen naar links en is tussen de eerste en tweede aanhangwagen terechtgekomen waarbij ze komen te vallen en onder de wielen terecht kwam.

  • haam

    kijk naar het filmpje op de rtvoost website van 6 minuten en oordeel dan pas.

  • schoenmakers1

    ik heb zelf nog nooit een ongeluk van deze orde meegemaakt, ik kan me ook heel goed voorstellen dat het voor heel veel mensen een diepe indruk (wond) achterlaat, maar het was niet duidelijk het hoe en wat, ik heb alleen maar aangegeven wat ik vaak met fietsers meemaak en dan moet men niet aankomen dat men te snel gereden heeft of zoiets zonder te weten waar het over gaat

  • jakobisx

    tem coisas nao da pra entender

  • jakobisx

    sterkte voor de familie

  • n.rodenburg1

    @trijnie #9, je zegt: 'De grootste wegvernielers betalen dus niet mee aan het onderhoud van wegen'.

    Dat is niet waar, via de waterschapsbelasting draagt iedereen, dus ook landbouwers, bij aan het onderhoud van de wegen.

  • Mozes

    Een goede kennis die mij wel eens helpt op de boerderij heeft een zoon op dezelfde school als waar het verongelukte meisje zat. Hij vertelde mij gisteren dat het verongelukte meisje op de fiets met haar mobieltje bezig was en daardoor niet in de gaten had dat na de eerste wagen nog een tweede wagen kwam. In de plaatselijke pers is hier met geen woord over gerept, waarschijnlijk uit medeleven met de familie.

    Het gebruik van mobieltjes in het verkeer is levensgevaarlijk. De eerste mobieltjes van 15 jaar geleden waren alleen gemaakt voor verbale communicatie. Als hij overging drukte je de knop in en hield hem aan het oor. De ogen kon je ondertussen op de weg houden. Maar ook dat veroorzaakte al soms gevaarlijke afleiding.
    De huidige mobieltjes zijn gemaakt voor visuele communicatie met tekst, foto's en filmpjes. Je kunt onmogelijk met zo'n ding bezig zijn en tegelijk op het verkeer letten. Ook niet als je op de fiets zit.

    In sommige landen schijnt het al verboden te zijn om in de auto een mobieltje binnen handbereik te hebben. Het mobieltje moet achter in de kofferbak worden opgeborgen. Het wordt de hoogste tijd dat dergelijke wetgeving ook in Nederland wordt ingevoerd, niet alleen voor auto's maar ook voor fietsers. Scholieren moeten worden verplicht om het mobieltje in de schooltas op te bergen zodanig dat die niet onder het fietsen gepakt kan worden.

  • Burnetti

    @Mozes weet je hoeveel foto's genomen vanuit trekkers op social media voorbij komen?

  • aarthamstra1

    Nu maar hopen dat ze het toch nog krijgen te horen. Goed gedaan Mozes.
    Pas nu maar op dat ze je niet betrappen op de tractor .

  • Mozes

    @Burnetti, als die foto's op het land genomen zijn is er niets aan de hand. Als ze op de weg genomen zijn is het onaanvaardbaar. Voor trekkers op de weg moet wat betreft het gebruik van mobiele telefoon dezelfde regels gelden als voor auto's en vrachtwagens.

  • Mozes

    Dat de plaatselijke krant geen mededeling heeft gedaan over het feit dat het meisje met haar mobieltje bezig was betekent niet dat de ouders daar niet over geïnformeerd worden door de politie of door vriendinnen van het meisje die bij het ongeluk aanwezig waren.

    Bij informatieverstrekking over een ongeval zit je altijd met het dilemma dat je enerzijds bepaalde feiten niet wilt noemen omwille van de gevoelens van betrokkenen en anderzijds juist wel als waarschuwing voor anderen. Vooral bij ongelukken die ontstaan door fouten die gemakkelijk ook door anderen gemaakt kunnen worden. We zagen dit dilemma ook in de berichtgeving over het ongeval in de mestsilo in Tamminga. Waarschuwing aan andere boeren werd in dit geval zo belangrijk gevonden dat men er voor gekozen heeft om de gemaakte fouten expliciet in de pers te noemen.

    De familie van het verongelukte meisje is van Syrisch-Christelijke afkomst en woont midden in de stad. Het is ondenkbaar dat zij deze site kennen. Dit is voor mij afgelopen zondag de overweging geweest om het gebruik van het mobieltje toch op deze site te melden. Vooral kinderen uit het buitengebied moeten ver fietsen en komen gemakkelijk in de verleiding om onderweg het mobieltje te gebruiken. Ik vond het belangrijk om scholieren en ouders uit het buitengebied te waarschuwen voor het gevaar van mobieltjes in het verkeer.

    Wordt vervolgt......

  • Mozes

    Vervolg:

    In reactie #20 van @aarthamstra lees ik de suggestie dat ik reactie #18 geplaatst zou hebben in de hoop de gevoelens van de familie te kwetsen???!!! Zoals de waart is vertrouwt hij zijn gasten!
    Deze suggestie is ronduit vuil en achterbaks.

  • aarthamstra1

    Dan overzie je de konsekwenties niet Mozes van wat je de familie aan doet.
    Niemand wil dit ook jij niet daar hoeven het niet over te hebben .
    Sociaal gevoel daar heb ik je al vaker op aangesproken. Je suggestie dat je
    deze site moet, kunt gebruiken om kinderen te waarschuwen , en dat slachtoffers het dan niet lezen/horen ???

  • Mozes

    'Sociaal gevoel' @aarthamstra?? Dat ik naar aanleiding van het ongeval waarschuw voor het gebruik van mobieltjes in het verkeer is een uiting van verantwoordelijkheid jegens anderen!
    Verantwoordelijkheid die jij als SP-stemmer niet kent. SP-stemmers en andere linksen zijn alleen bezig met wat ANDEREN voor hun moeten doen maar nemen nooit ZELF verantwoordelijkheid voor de samenleving.

  • breukers1

    Ik denk toch dat in deze de boodschap van Mozes helemaal terecht en op zijn plaats is. De meesten van ons kunnen zich,denk ik, wel een situatie herinnenen dat ze met de social media apparatuur zaten te klooien terwijl de aandacht op een ander,op dat moment toch belangrijker, punt verslapte.Levensgevaarlijk

  • aarthamstra1

    Beste Mozes ,Even terug na af.Waarom bracht de politie het niet naar buiten?

  • Broes

    Mozes, hoe haal je het in je hoofd om dit soort berichten de wereld in te helpen. Je hebt het alleen maar wat via via gehoord. Of je de waarheid vertelt is oncontroleerbaar. Als dit al naar buiten gebracht moet worden dan is het nog niet jouw rol. Je hebt hier de grenzen van betamelijkheid overschreden. Even googlen en de familie leest dit ook.

  • aarthamstra1

    Laten we hier proberen er iets positiefs uit te halen ,Een troost voor de familie is onder andere proberen herhaling te voorkomen .Daar heeft Mozes wel een punt.

  • trijnie

    roden burg, de waterschapsbelasting betaald iedereen maar de wegenbelasting komt daar gewoon overheen, heel normaal voor de meeste voertuigen.
    Uitgezonderd trekkers en zware aanhangers zoals grasrapers en bakken vol zand en grind enz. Dit is een hele scheve toestand.

  • j.verstraten1

    Trijnie, landbouwverkeer vind in overwegende mate op landbouwgrond plaats. Daarom hád de sector ook landbouwdiesel met lagere accijnzen.
    Inmiddels is dat onderscheid al weg en betalen wij dezelfde prijs als de automobilist/ vrachtwagen die alléén maar gebruik maakt van de infrastructuur die met belastinggeld word aangelegd. Ook als ik mt diesel beregen mag ik den haag al sponsoren. Behalve om van mijn huisadres naar de veldkavels te komen hoef ik van de openbare weg geen gebruik te maken.

  • Broes

    Over toenemend weggebruik door landbouwverkeer:
    'De grotere afstanden tussen boerderijen en veldkavels wordt als één van de mogelijke oorzaken voor het aantal slachtoffers genoemd. Er worden immers meer ritten met landbouwvoertuigen op de openbare (plattelands)wegen gereden en de afgelegde afstanden worden steeds langer, zo is de redenatie.'

    Meer informatie:
    http://www.verkeerspro.nl/verkeerskunde/2014/06/11/aantal-ongevallen-landbouwverkeer-daalt-niet-mee-met-trend/

  • leo,s vriend

    @trijnie, vergeet niet dat 80% van de brandstof(gokje) in de landbouw wordt verstookt voor werkzaamheden op het land of erf,en de rest op de weg.dus via die 80% betaald de landbouw een flink deel belasting voor iets waar ze dus amper(20%) van gebruik maken.

  • Mels

    Trijnie,Weet je wat scheef is? Het eindeloze gezeur en gezanik dat boeren in Nederland alles alleen maar fout doen. Benoem wat ze goed doen en wat de CONSUMENT beter zou willen zien en waar ie wel en niet voor wil betalen. Een boer die geld verdiend betaalt veel meer belasting dan jij. En hij wordt daarvoor ook nog aan alle kanten lastig gevallen door mensen die het beter menen te weten dan degene die er voor op school geweest zijn.....Zie reacties op stroom gebruik. Ik lees alleen maar dat het dieren mishandeling is enz enz.
    Gaan we hier trouwens weer on topic want we zijn wel HEEL ver afgedwaald...........

  • pinkeltje

    Reken maar eens wat een trekker of welk ander landbouwvoertuig dan ook via brandstofkosten aan de staatskas bijbrengt wanneer die op het land aan het werk is. Dat een aannemer die 2.000 uur per jaar met een zandkipper op de weg zit wegenbelasting zou moeten betalen daar zou je nog wat voor kunnen zeggen. Maar hoe ga je dat doen met al die trekkers die maar zelden op de openbare weg komen? En dat zijn er heel wat. Dus houd het simpel en laat die wegenbelasting maar zitten. We hebben inmiddels wel regelingen genoeg en de overheid komt wel aan zijn geld, daar hoef je niet bang voor te zijn. Linksom of rechtsom.

Laad alle reacties (31)

Of registreer je om te kunnen reageren.