‘Wiersma legt de rode loper uit voor Johan Vollenbroek’
Johan Vollenbroek kondigt aan wekelijks stikstofzaken te starten. Minister Wiersma probeert boeren te helpen, maar bereikt weinig. Vergaderboer ziet een rode loper voor Vollenbroek.

Johan Vollenbroek in de rechtbank van Den Haag bij de uitspraak over de natuurvergunning van Schiphol. Hij voert regelmatig rechtszaken over stikstof tegen overheden. Foto: ANP
Koude rillingen. Die krijg ik van Johan Vollenbroek. Met een blij gezicht zegt hij dat hij elke week tien stikstofzaken per provincie tegen boeren zal opstarten. Daarmee kondigde hij de ondergang van vele boerenbedrijven aan. Erik Luiten van Agractie vroeg in een tweegesprek met Vollenbroek voor de radio terecht: “Ik vraag me af waar het morele kompas van u is gebleven. Boerengezinnen wordt de toekomst ontnomen.“ Daar zit Vollenbroek niet mee: ”De natuur heeft geen stem en daarom doe ik dit.” Hij wil de stikstofuitstoot halveren en dat betekent dat boeren moeten verdwijnen. Via verplichte uitkoop. “Dat doet minister Wiersma van BBB niet en daarom moet de rechter maar een oordeel geven”, glundert Vollenbroek.
Dit artikel is alleen voor abonnees
Al geabonneerd?
Lees onbeperkt Premium artikelen met een abonnement
Boer beter met onbeperkte toegang tot alle artikelen
Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen
Vorm je eigen mening met opinies en analyses










dat de natuur geen stem heeft daarom zet hij heel nederland op slot. de laatste 25 jaar is de veestapel 25% verminderd. de ganzenpopulatie is in die periode geexplodeerd en schijten de stikstof precies op die gevoelige natuur. heb het nog niet over die vraatschade die ze ook daar aan richten. waarom blijft die man de agrarische bevolking discrimineren, waarom gaat hij niet ganzen bestrijden voor het/zijn natuurbehoud??????