Mechanisatie

Nieuws 7 reacties

MF 6700-S nu naar Stage V

Massey Ferguson komt met een update voor de 6700-S-serie trekkers. De motor voldoet nu aan de hogere emissie-eis.

Qua uiterlijk en techniek verandert Massey Ferguson weinig aan de 6700-S-serie trekkers. Het gaat vooral om een schonere motor die voldoet aan de Stage 5 emissienorm. Die emissie-eis wordt net als voorheen gehaald door toepassing van SCR-katalysator (AdBlue) en een diesel oxidatie filter (DOC), maar tussen deze beide systemen is nu een roetkatalysator (SC) toegevoegd.

Massey Ferguson geeft de 6700-S-serie een update. De trekker voldoet nu aan de Stage V-emissienorm. - Foto: Simon Foster
Massey Ferguson geeft de 6700-S-serie een update. De trekker voldoet nu aan de Stage V-emissienorm. - Foto: Simon Foster

Kleinste vervalt

In de nieuwe serie zal het kleinste, huidige model komen te vervallen. Het gaat dan om de Massey Ferguson 6712-S. De nieuwe serie begint dan met het model 6713-S met maximaal 135 pk. Dan is er de 6714-S, 6715-S en het topmodel 6716-S met maximaal 180 pk. De grootste drie modellen hebben een boost van 20 pk. Die boost komt vrij bij veldwerk waarbij ook de aftakas en/of de hydrauliek wordt gebruikt, en bij transportwerk vanaf een snelheid van 18 kilometer per uur. Het topmodel tikt dus de 200 pk aan, en dat maakt deze trekker tot één van de sterkste met een viercilinder. Er ligt overigens een Agco-Power in, met een inhoud van 4,9 liter.

Twee transmissies

Net zoals het uiterlijk, is er qua transmissie-keuze weinig veranderd: een traploze Dyna-Vt of een 6-traps powershift in de naam van Dyna-6. Ook zijn de trekkers leverbaar in drie luxe-niveaus: Essential, Efficient of de meest luxe Exclusive. Naast de 9 inch Datatronic-5 touchscreen terminal is er ook een Fieldstar-5 terminal leverbaar, onder andere geschikt als Isobus-terminal.

Laatste reacties

  • janbajema

    Een roetfilter er tussen vragen om ellende raakt altijd verstopt wanneer de motor niet genoeg draait bv in de winter en geeft alleen maar storing . ik ben er klaar mee

  • farmerbn

    Oude trekkers zonder al die filters en andere fratsen worden weer meer gevraagd en blijven goed op prijs. Een mooie magnum of 7810 is zo gek nog niet.

  • hmeindertsma

    Ik weet niet wat ze daar doen in Frankrijk maar MF loopt 5 jaar achter op de andere merken. Gaat echt met de Franse slag

  • rderegt

    verklaar?

  • hmeindertsma

    Ze werken nog met twee schermen in de cabine, de dyna 6 is in feite een dyna 8 maar er zijn twee versnellingen uitgeschakeld. Dus maak de vertanding wat nauwer op elkaar en zet die laatste twee trappen weer aan. Alle andere merken hebben een 8 traps powershift. En hiermee kom je dichter bij een vario bak.
    Geen vario in lichte gewicht klasse(5700) want de 6700-vt weegt meer dan 7 ton. Dan de rechter zij console en armleuning: je werkt op 3 plekken, multihendel, armleuning en zijconsole. Bij andere merken is alles bij elkaar, kijk maar naar Jonhn Deere. Bij MF is elke serie door de jaren heen weer anders ingericht, als je een nieuw model koopt kun je net zo goed een ander merk kopen. Als een JD rijder een nieuwe serie koopt en hij stapt op de trekker dan voelt hij zich thuis. Ander voorbeeld: als je van een MF 6100 op de nieuwe stapt en je gaat de hef gebruiken dan werkt de schakelaar precies andersom. Heb je ooit wel eens een auto gezien waarbij de richtingwijzer andersom werkt of een rupskraan dat de hendel andersom werkt. Dit is een manier om ongelukken te krijgen. En zo zijn er nog wel een paar dingen.

  • mf3125

    Volgens mij investeerd AGCO meer in Fendt dan MF. Daar komen steeds meer vernieuwingen uit. Ik hoorde dealers er ook al over klagen

  • bk

    MF komt volgend jaar met 8 traps powershift. Precies of JD is de ideale trekker?

    Moet je eens 650 brede banden onder een JD steken, eens kijken welk tussenspoor je nog overhoudt. Is rondom belachelijk, je kan er niet eens deftig mee ploegen.

Laad alle reacties (3)

Of registreer je om te kunnen reageren.