Premium
FrieslandCampina overweegt om klassieke zuivelmerken als Campina en Chocomel uit te breiden met vegan varianten. - Foto: Canva RundveeCommentaar

‘Vegan zuivel, bedreiging of toch vooral een kans?’

Reacties

  1. Je moet altijd proberen de markt te volgen, dus nadenken en kijken of er kansen liggen. Maar vlgs mij wordt de vega trend overschat. De vleesconsumptie blijft in NL en Europa vooralsnog (wat me verbaasd) stabiel.
    Bovendien heeft Frieslandcampina al een vega merk: Valess, en dat is er al vele jaren. Ze (FC) hadden er grote verwachtingen van en ik herinner me als FC lid nog het proef pakketje Valess. Ik zag er pas nog reclame van, maar vlgs mij is het niet veel geworden. Ik zou daar wel eens meer van willen weten.

  2. je kunt niet maken om met producten mee te liften. het is immers ook niet zo ( geeft afbraak aan chocomel merk ). de smaak en beleving en herinnering is van chocomel. met nieuwe producten zal je zelf de consument moeten verleiden , laten genieten en beleven. om zo door zijn goede ervaringen een “merk” te creeren. boven alle andere aanbieders.

  3. Ben het wel eens dat je mee moet bewegen. Nokia is het grote voorbeeld die de boot gemist heeft. Maar moet er campina op de verpakking? Grote fietsenmerken hebben hun vertrouwde naam niet op de electrische fiets gezet om eventuele merkenschade te voorkomen. Trouwens; je kunt ook havermelk verkopen als je de koeien haver voert.

Beheer
WP Admin