Foto: Jan Willem Schouten BoerenlevenAchtergrond

Smartphone: Ook ’s nachts bereikbaar voor gasten

Campinggasten kunnen 24 uur per dag Carolien van de Kreeke-Abrahamse bereiken.

“Ik wil ik 24 uur per dag bereikbaar zijn voor campinggasten en potentiële klanten. De telefoon ligt ’s nachts op het nachtkastje. Ook als de camping vol is, bellen er soms wel 30 mensen per dag. Als je net met je dochter een rondje met de pony rijdt en dat ding gaat 10 keer, dan verwens je het ding wel eens.”

Naam: Carolien van de Kreeke – Abrahamse (43). Plaats: Serooskerke (Zld.). Bedrijf: met echtgenoot Peter 50 hectare akkerbouw en minicamping met 25 eenheden. Foto: Jan Willem Schouten

Naam: Carolien van de Kreeke – Abrahamse (43). Plaats: Serooskerke (Zld.). Bedrijf: met echtgenoot Peter 50 hectare akkerbouw en minicamping met 25 eenheden. Foto: Jan Willem Schouten

Persoonlijk contact

“Ik gebruik de smartphone ook voor service; ik zoek iets voor de gasten op internet, maak een reservering in een restaurant of pleeg een telefoontje voor ze. Voor de camping hebben we bewust geen reserveringssysteem, wij streven naar persoonlijk contact en dat begint al bij de boeking. Dat betekent wel dat mensen via de smartphone meteen een antwoord moeten krijgen als ze mailen.”

Gebruik Facebook

“Ik gebruik vooral Facebook omdat dat interactief is. Ik houd gasten ermee op de hoogte van de camping en het akkerbouwbedrijf en schrijf bijvoorbeeld over de aardappeloogst. Dankzij de camera kan ik een leuk moment op de camping vastleggen en meteen plaatsen.”

Genieten van de natuur

“Missen kan ik de telefoon niet, maar toch beheerst hij mijn leven niet. Wij wonen buiten, in de rust van de natuur. Er zijn meer mooie dingen in het leven dan de berichten op mijn telefoon. Misschien ben je als boerin ook te nuchter om jezelf erin te verliezen.”


Hoe deden ze het vroeger?

“Via de telefoon heb ik veel contact met mijn man als hij op het land werkt. Peter appt nooit, hij belt altijd: kun je sleutel nummer 18 even brengen? 20 jaar geleden konden mijn ouders elkaar op die manier niet bereiken. Ik vraag me af hoe ze dat deden in die tijd.”

Dit artikel is het hoofdverhaal van het Paasthema ‘Smartphones op het boerenbedrijf’. Tot en met Pasen publiceert Boerderij diverse artikelen over dit onderwerp. Meer te lezen over dit thema in het dossier. Daar is ook de paaspuzzel en een kleurplaat te vinden.

Beheer
WP Admin