CNH Industrial noemt deze Case IH Patriot-spuit een voorbeeld van hoe moderne techniek samenkomt in het productportfolio. Deze spuit is namelijk voorzien van zowel een Raven-spuitdoppensysteem en -stuursysteem, als van Augmenta realtime Ai-vision. - Foto's: CNH Industrial. MechanisatieNieuws

Nieuwe strategie CNH Industrial: focus op innovatie

CNH Industrial presenteerde in het Amerikaanse Florida een nieuwe bedrijfsstrategie voor de komende jaren. De fabrikant wil een voortrekkersrol aannemen als het gaat om innovatie.

CNH Industrial, het moederbedrijf van onder andere de trekkermerken Case IH, New Holland en Steyr, presenteerde een nieuwe bedrijfsstrategie aan investeerders en aandeelhouders tijdens een Capital Markets Day 2022-event in Miami, Florida. CNH Industrial noemt het plan ’Breaking New Ground,’ wat volgens de fabrikant de motivatie uitspreekt om een voortrekkersrol aan te nemen als het gaat om innovatie. De slogan zou duiden op het continu zoeken naar betere oplossingen en baanbrekende ideeën.

Overname Raven Industries en Monarch

De CEO van het concern, Scott Wine, noemde herhaaldelijk de recente overname van Raven Industries en Monarch als voorbeelden. De overname van Raven zou de grootste acquisitie in de geschiedenis van CNH Industrial zijn en er is omgerekend ruim € 1,85 miljard mee gemoeid. Wine geeft aan de komende jaren vooral organische groei te willen bewerkstelligen, maar toch ook overnamekansen na te streven. Het doel is om de jaaromzet te laten groeien tot omgerekend € 17,6 tot € 19,3 miljard in 2024. Ter indicatie: de jaaromzet in 2021 is omgerekend € 15,7 miljard. In diezelfde periode zou de winst voor belasting stijgen van 9,9% tot 12 à 13%. Volgens de CEO is 76% van de jaaromzet nu afkomstig uit de agrarische tak, 16% uit de constructie-afdeling en 8% is afkomstig uit financiële diensten.

Op het Capital Markets Day 2022-event in Florida praat CNH industrial investeerders en aandeelhouders bij.
Op het Capital Markets Day 2022-event in Florida praat CNH industrial investeerders en aandeelhouders bij.

150 nieuwe machines gepland

Derek Nielson, President Agriculture bij CNH Industrial, gaf tijdens de presentatie de concreetste invulling aan nieuwe strategie. Nielson stelde dat er afgelopen jaar 40 nieuwe producten zijn gelanceerd, zoals een methaantrekker en een vernieuwde trekkerserie. Volgens Nielson zijn er voor de periode 2022 tot en met 2024 al 150 nieuwe lanceringen gepland in verschillende productsoorten. In een dia toonde hij schematisch in welke segmenten er wordt vernieuwd. Opvallend is hierin is dat bijvoorbeeld begin 2024 de komst van alternatieve brandstof in een trekkersegment groter dan de huidige methaantrekker wordt verwacht. Verder toonde de dia enkele vergaande automatisatiesystemen, zoals AutoCart voor overlaadwagens (eind 2022) en Auto-Till voor grondbewerking (eind 2022). Voor dit jaar staat er volgens de dia onder andere vernieuwing in het trekkersegment van 140 tot 180 pk en in het segment 180 tot 250 pk op de planning.

Beheer
WP Admin