Veldhuizen mikt met de semi-dieplader op bijvoorbeeld loonwerkers die eigen materiaal moeten verplaatsen over grotere afstand. - Foto: Veldhuizen Wagenbouw MechanisatieNieuws

Knikkende semi-dieplader van Veldhuizen

Veldhuizen Wagenbouw ontwikkelde een 11,5 meter lange oplegger voor de Iveco Shortturn. Deze combinatie is met een draaicirkel van 11 meter zeer wendbaar en kan 19 ton laden.

De Iveco S-Way Shortturn is met zijn wielbasis van slechts 3 meter bijzonder wendbaar. Dit maakt deze trekker, in combinatie met de nieuwe oprij-dieplader, tot een uitstekend alternatief voor BE-combinaties als een hoog laadvermogen van belang is.

Chauffeurs die na 19 januari 2013 het BE-rijbewijs haalden, mogen immers met maximaal 7 ton rijden. Voor zwaardere vrachten moeten ze toch een aanvullend rijbewijs halen, en CE is dan logisch. Daarom ontwikkelde Veldhuizen Wagenbouw samen met Iveco NLS dit nieuwe CE-concept. Het is met name bedoeld voor bedrijven die zware eigen machines vervoeren.

De oprij-dieplader heft luchtvering, twee 8-tons assen en een knikkende vloer achter het asstel. In combinatie met de oprijkleppen levert dat een oprijhoogte op van 9%. Geschikt voor uiteenlopende rijdende machines.

Tekst gaat door onder de foto

De dubbele oprijbanen klappen plat op de laadvloer en leveren zo nauwelijks extra luchtweerstand op. - Foto: Veldhuizen Wagenbouw
De dubbele oprijbanen klappen plat op de laadvloer en leveren zo nauwelijks extra luchtweerstand op. - Foto: Veldhuizen Wagenbouw

Lichte bediening

De bediening van de knikkende laadvloer en de luchtvering gaat met slechts één schakelaar. De dubbele oprijbanen zijn met één hand te bedienen, een ingebouwde veer zorgt voor voorspanning. Ze zijn opklapbaar en liggen dan vlak op de vloer.

De combinatie stuurt makkelijk en de draaicirkel is 11 meter. Ervaring opdoen voor de aankoop kan ook, Veldhuizen verhuurt de combinatie eveneens. Catalogusprijs Iveco-trekker plus 25t knikkende semi-dieplader vanaf € 110.000.

Beheer
WP Admin