AlgemeenNieuws

Kerry Group verbetert resultaten

Dublin – De Ierse Kerry Group heeft de omzet vorig jaar met 6 procent zien toenemen naar ruim 4,3 miljard euro. De handelswinst groeide met 10 procent naar 558 miljoen.

Bij Kerry komt tegenwoordig driekwart van de omzet en ruim 80 procent van de winst van ingrediënten en smaakstoffen met in de meeste gevallen melk als grondstof. Daarnaast maakt Kerry ook nog altijd zuivelproducten, zoals Cheestrings en Dairygold-boter, en een reeks kant-en-klaar-maaltijden. In dat laatste segment zag het Ierse bedrijf de omzet met 11 procent dalen door de naweeën van het paardenvleesschandaal. De gevolgen daarvan zijn in de loop van het jaar echter wel minder geworden. Verder meldt Kerry dat Cheestrings op het Europese vasteland, waaronder Nederland, een succes is. Op de Britse en Ierse markt deed dat product het echter minder goed omdat Kerry in tegenstelling tot de concurrenten minder aan reclame uitgaf.

Beheer
WP Admin