Premium
Lord Anthony Bamford (l.), voorzitter van JCB, is een groot pleitbezorger van verbrandingsmotoren die op waterstof draaien. “Accu’s en brandstofcellen zijn te duur, terwijl verbrandingsmotoren betrouwbaar zijn en monteurs weten hoe ze er aan moeten werken.” - Foto: JCB MechanisatieAchtergrond

Hoe ver staat het met de waterstoftrekker?

New Holland kiest nu voor dieselmotoren met waterstofinspuiting. Deze zijn beschikbaar voor de T5.140 AC en T7.245 AC. New Holland Benelux heeft ondertussen 17 T5- en drie T7-uitvoeringen verkocht. - Foto: Bob Karsten

De 175 pk sterke H2Trac EOX175-systeemtrekker komt dit jaar beschikbaar met een brandstofcel. De trekker gaat daarmee € 420.000 kosten. De versie met diesel-elektrische aandrijving kost € 280.000. - Foto: Bob Karsten

Een schematische weergave van het H2-Agrar-waterstofproject net over de grens in Haren, Duitsland, waarvoor Fendt een brandstofceltrekker in ontwikkeling heeft. - Foto: Fendt

Reacties

Beheer
WP Admin