AlgemeenNieuws

Britse winkelverkopen Tesco tonen verbetering

Londen – Supermarktketen Tesco heeft in het afgelopen kwartaal de omzet uit de Britse thuismarkt licht zien stijgen, geholpen door investeringen om de klantenservice te verbeteren en de concurrentie in Groot-Brittannië beter het hoofd te kunnen bieden.

Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers. De omzet op vergelijkbare basis (exclusief brandstof en btw) in de Britse vestigingen van Tesco steeg met 0,1 procent. Tesco maakte in april bekend 1 miljard pond in de Britse winkels te investeren om marktaandeel terug te winnen van rivalen als Wal-Mart, Asda en Sainsbury. Het supermarktbedrijf nam onder meer 8000 extra werknemers in dienst, richtte winkels opnieuw in en vergrootte het aanbod van voedsel. In het eerste kwartaal kromp de Britse verkoop nog met 1,5 procent.

In de eerste helft van het gebroken boekjaar van Tesco daalde de winst met ruim 10 procent tot 1,6 miljard pond. De omzet steeg met 1,4 procent tot 36 miljard pond. Tesco had last van nieuwe regelgeving in Zuid-Korea, waardoor winkels minder lang open mogen blijven. Zuid-Korea is de grootste buitenlandse markt van Tesco.

Beheer
WP Admin