LTO’s en voerfirma’s voeren radiocampagne tegen stikstofbeleid
De Zuidelijke boerenbelangenbehartigers ZLTO en LLTB, en voerleveranciers Voergroep Zuid, Vitelia en Fransen Gerrits starten komende week met een reclamecampagne op landelijke radio. Ook start een digitale campagne op social media en via Google.
De campagnes zijn gericht tegen het stikstofbeleid, onder het motto ‘Geef boeren toekomst’. De bedoeling is op om grote schaal burgers te bereiken met de actie. Eerder lanceerden de partijen onder hetzelfde motto al stickers, posters, en vlaggen met boerenzakdoek-patroon en de opdruk ‘Geef boeren toekomst’.
Gevolgen stikstofbeleid voor alledaagse producten
ZLTO laat weten de complexe stikstofmaterie dichter naar de burger toe te willen brengen door hen duidelijk te maken dat de stikstofdiscussie uit eindelijk gevolgen heeft voor alledaagse, eerlijke Nederlandse producten. Op de actieposters, waarop bijvoorbeeld een ei, stuk vlees of een aardappel centraal staat, staat groot ‘Bedreigd!’.
Daarna staat er onder meer dat boeren met de overheid de vermindering van stikstof willen aanpakken, maar dat hiervoor wel overleg en tijd nodig is. ‘Doen we dit niet, dan wordt jullie eten met uitsterven bedreigd’, aldus de campagneposter, verwijzend naar voedsel van Nederlandse bodem.
Lees meer over het stikstofbeleid
Prachtig zo n campagne…vooral mee doorgaan
Wat een pruts campagne.
Dat wordt compleet lek geschoten .