AlgemeenNieuws

Vier van de vijf boeren bezoekt agrarische beurzen

Dronten – Maar liefst 83 procent van de boeren bezoekt agrarisch gerelateerde beurzen.

Dat laten de resultaten zien van het mediagedragsonderzoek dat marketingbureau Prosu Databased Marketing in de afgelopen maand heeft uitgevoerd.

Ruim een vijfde van de boeren bezoekt agrarische beurzen. Dit is het hoogste onder varkenshouders (95 procent) en – relatief – het laagste onder melkveehouders (74 procent).

Op de vraag “Welke beurzen bezoekt u?”, worden de relatiedagen in Gorinchem het meest genoemd door boeren (34 procent). Vooral onder glastuinbouwers en melkveehouders is deze beurs populair.

Driekwart van de boeren gaat naar een agrarische beurs om algemene informatie in te winnen met betrekking tot een nieuwe product en/of dienst (75 procent). Daarbij is ook het relationele aspect van de beurs heel belangrijk. Hieronder wordt verstaan het onderhouden van bestaande contacten (38 procent) en het leggen van nieuwe contacten (29 procent). Gemiddeld bezoeken boeren twee beurzen per jaar. Voor agrarische leveranciers blijft het dus van belang dat je aanwezig bent op beurzen. Daar wordt je namelijk gezien door de boeren, aldus Prosu Databased Marketing.

Beheer
WP Admin