Premium
De Sidewinder Ultra, met de nieuwe rijhendel, terminal en toetsen. Een genot zijn de nieuwe willekeurig kleurende de soepele hydrauliekflippers, de acht vrij programmeerbare functietoetsen en het fijne, duurzame kunststof. Wel even zoeken, want niet alle toetsen zijn meteen helder en op de tast te vinden.
Detail: achterop het spatbord zitten knoppen om het motortoerental te verhogen of te verlagen (handig bij aanzetten van de mestpomp) en zelfs om de motor uit te schakelen (knop linksonder).
De kenner zal het meteen zien: de zwaardere vooras. Dat is nodig voor de grotere banden en het hogere vermogen. Wees gerust, de oude velgen passen ook op deze as.
Catchy is de dashboardterminal midden in het stuurwiel. De meningen erover zijn verdeeld. Wie het stuurwiel lekker dicht tegen zich aan heeft, zal deze nauwelijks gebruiken. Naar wens kan de terminal op de vertrouwde plek achter het stuurwiel worden geplaatst.
Ik zou liever een magnum hebben. Wat is het verschil in leasebedrag tussen die twee?