Premium
Een loonwerker pompt mest uit de mestkelder om uit te rijden op het land. - Foto: ANP AlgemeenAchtergrond

Derogatie in gevaar – maar nu echt

Reacties

  1. Doordat er minder mest uitgereden mag worden, is er meer mestafvoer, waardoor meer transport, ( brandstofverbruik) met als gevolg meer stikstofverbruik en CO2-uitstoot….dit schaadt het milieu!
    Doordat er minder mest uitgereden mag worden, zal er meer kunstmest gebruikt moeten worden, waardoor meer transport, met als gevolg meer stikstofverbruik en CO2-uitstoot….dit schaadt ook het milieu!
    Kunstmest produceren kost veel brandstof, met als gevolg veel stikstof en CO2-uitstoot….dit schaadt ook weer het milieu! met deze pinokkio politiek, daalt de de geloofwaardigheid van de overheid zeer sterk.

    1. co2 is niet het probleem de zuidelijke/oostblok landen hebben brussel in de tang en willen de landbouw naar hun grond gebied hebben (ruimte genoeg) En derogatie afpakken is weer een financiele klap voor de sector…

    2. De gene die de mest aanvoerd gebruikt meschien wel minder kunstmest

  2. Hoog tijd dat Rutte als netto betaler aan Brussel zich er mee gaat bemoeien.., of zit hij als schoothondje aan het lijntje van Kaag?

    1. Ben je naar jaren geploeter derogatie grondgebonden.., schoppen ze je weer terug in t’hok

  3. Je zult maar de geschiedenis ingaan als de landbouwminister die de derogatie heeft laten verdwijnen. Alle toekomsige nadelen komen op zijn bordje.

Beheer
WP Admin