Premium
'Percentages biologische voeding blijven laag en in de supermarkt is het goedkoopste product spekkoper'. - Foto: Hans Prinsen AlgemeenColumn

‘Wild west in duurzaamheid’

Reacties

  1. Duurzaam heeft in bijna alle gevallen met “duurzaam” niks te maken. Duurzaam staat bijna altijd op de plek waar “politiek correct” zou moeten staan.

  2. Iedereen heeft mond vol van “duurzaam” zonder er een duidelijke definitie aan te geven. Makkelijk scoren, eenvoudig meedobberen op de golven zonder te weten waarheen. Ik weet wel dat Duurzaam voor veel producenten DUUR zal uitpakken en of het voor hen duurzaam is, zo ik Duurzaamheids Goeroes ook doen op het moment dat ze niet preken. Geef de boer zijn marge en hij kan zonder zorgen aan duurzaamheid werken.

  3. Met ‘huismerk’ hebben de supermarkten hun marges veiliggesteld door concurrentie met A-merken te verkleinen. Zeker als A- merkproducenten dezelfde kwaliteit leveren onder huismerk aan die supermarkten. Hierdoor moet bv rfc enorme reclamebudgetten uitgeven voor hun campina- producten om die toch nog aan de vrouw te brengen. Als het thuis afleveren van zuivel via de supermarkt een blijvende hit is, dan is het verstandig dat rfc die thuisbrengservice zelf gaat regelen.

Beheer
WP Admin