LTO Noord start spandoekenactie voor goodwill
Jonge boeren laten trots hun producten zien met de publieksactie van LTO Noord. Meer dan 2.600 spandoeken sieren het landschap, verspreid over negen provincies.
In een groot deel van het land komen deze dagen spandoeken te hangen van jonge boeren die trots hun producten laten zien. Het gaat om een publieksactie van LTO Noord. Over de negen provincies waar deze belangenorganisatie actief is, zijn ruim 2.600 spandoeken verspreid.
Dinsdagochtend werden de eerste exemplaren overhandigd aan gedeputeerden in de negen provincies. De foto is gemaakt bij akkerbouwer Marbel de Graaf in Wieringerwerf (N.-H.). Er zijn 21 varianten van het spandoek met verschillende boeren en verschillende producten.
Positieve kant van het vak belichten
LTO Noord wil met deze actie de nadruk niet leggen op de problemen waar boeren mee kampen, maar op de positieve kant van het vak en op de maatschappelijke betekenis van de agrarische sector. “Of het nu gaat om verse melk, lekkere frites of gezonde aardbeien. Dat komt allemaal van boeren en tuinders”, aldus LTO Noord-voorzitter Dirk Bruins. De spandoeken zijn besteld door zowel leden van de organisatie als door niet-leden, meldt LTO Noord.
Deze week een spandoek van @LTONoord @LTONederland ontvangen.
Ons familie bedrijf produceert melk waar we trots op zijn! pic.twitter.com/jHfaM4JQ9t
— Theo Huisjes (@theohuisjes) May 11, 2024