Voortaan zijn de wagens voorzien van een veerbelaste klep op het kopschot, wat helpt om het vermoezen van gras te voorkomen. - Foto's: Pöttinger. MechanisatieNieuws

Pöttinger verfijnt voorwand van Europrofi Combiline

Oostenrijkse fabrikant Pöttinger verfijnt de voorwand van de Europrofi Combiline-opraapwagens met een extra sensor. Volgens de machinebouwer vult de wagen op deze manier egaler.

De Europrofi Combiline-opraapwagens van machinefabrikant Pöttinger zijn voortaan voorzien van een veerbelaste klep in het kopschot met daarin een sensor. Het doel daarvan is om met behulp van automatiek het vermoezen van gras te voorkomen. De wagens waren al voorzien van een krachtmeetpen op de rotor, die gekoppeld is aan de aandrijving van de bodemketting.

De nieuwe veerbelaste klep, in de vorm van een laadautomaat boven in het kopschot van de wagen, zou nu beter samenwerken met de meetpen op de rotor. Daarnaast kan het kopschot hydraulisch wegklappen waardoor de wagen beter als silagewagen inzetbaar is. Pöttinger zegt dat het nu eenvoudiger is om de touwen boven in de wagen los te maken.

De extra sensor zit in het kopschot. Daarnaast kan het kopschot hydraulisch wegklappen waardoor de wagen beter als silagewagen inzetbaar is.
De extra sensor zit in het kopschot. Daarnaast kan het kopschot hydraulisch wegklappen waardoor de wagen beter als silagewagen inzetbaar is.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief gras en ontvang maandelijks gratis artikelen die normaal alleen te lezen zijn voor abonnees.
Beheer
WP Admin