MechanisatieNieuws

Massey Ferguson komt met 5700SL-serie

Toulouse (F.) – MF stelde deze week de 5700SL-serie voor als opvolger van de huidige 5600-serie. De basis van de trekker blijft ongewijzigd, hij heeft opnieuw een Gima-powershiftbak en 4,4 liter Agco Power-motor. Die laatste voldoet nu aan Fase IV-emissienormen.

Massey Ferguson haalde een technisch aardigheidje uit om het steep-noseconcept te kunnen behouden. Zo ontwikkelde het een nieuwe SCR-unit voor de uitlaatgasbehandeling. Deze zit niet langer onder de kap, maar rechts onder de trekker. De bodemvrijheid wordt er niet kleiner door. De cabine is dezelfde als op de 5600, maar nu wel met een digitaal kleuren-dashboard dat we kennen uit de 8700-topserie. Ook is de nieuwe 5700SL te krijgen met de Datatronic 3-terminal uit de 7700-serie. Dat maakt de weg vrij voor af-fabriek gps-opties inclusief AutoSteer en uitgebreid kopakkermanagement.

De MF is een echte voorladertrekker, met omkeer op de kruishendel, SpeedSteer, en nu ook automatisch ontkoppelen bij het remmen. Ook verhoogt de trekker voortaan zelf het motortoerental als dit vereist is om de gewenste hydrauliekopbrengst te leveren. Net als de huidige 5600-serie combineert de trekker het lage eigen gewicht van een compacttrekker met een iets grotere wielbasis en meer vermogen dan de compacttrekkers van de concurrentie, zoals de New Holland T5 en John Deere 6RC en 6MC. De 5700 is ook nog compact te noemen, maar tegelijk genoeg ‘trekker’ om op zandgrond een vierschaar in de hef hangen. De serie bestaat uit de 5710SL, de 5711SL, de 5712SL en de 5713SL. De toegevoegde lettercombinatie heeft geen specifieke betekenis; we gaan dit in de toekomst vaker zien bij MF. Het topmodel levert nominaal 125 pk, maximaal is dat 130 pk. De trekkers komen op zijn vroegst in het voorjaar van 2016 in productie. TREKKER maakte al wel een exclusieve proefrit, lees er binnenkort meer over in de Agritechnica-special.

Beheer
WP Admin