Arla Foods licht toe dat een investering van €210 miljoen in mozzarella-productie de groei en klantrelaties zal versterken, terwijl het tegelijkertijd de competitieve positie en boerenwinstgevendheid verbetert. - Foto: Reuters/Andrew Kelly RundveeNieuws

Arla Foods investeert €210 miljoen in productie van mozzarella

Arla Foods investeert €210 miljoen in de uitbreiding van haar mozzarella-productie in Zuidoost-Engeland, met als doel de marktpositie te versterken en de winstgevendheid voor boeren-eigenaren te verbeteren.

Arla Foods gaat €210 miljoen investeren in de productie van mozzarella in haar Taw Valley zuivelfabriek in Zuidoost-Engeland. Met die grootste investering in het Verenigd Koninkrijk ooit wil Arla Foods, nu al een van de grootste producenten van mozzarella, haar positie op die markt verder versterken en tegelijk de winstgevendheid voor de melk van de boeren-eigenaren verbeteren.

De fabriek in North Tawton krijgt moderne technologie waarmee Arla Foods ‘nog beter kan voldoen aan de specifieke eisen van de grootste afnemers, de concurrentiepositie kan verzekeren en groei kan realiseren in deze categorie’. De werkzaamheden moeten in 2026 zijn afgerond, waarna de productie een jaar later kan starten.

Lees ook: Positief gestemd Arla Foods verhoogt nabetaling

Flexibeler werken

Arla Foods denkt daarmee gelijke tred te kunnen houden met de ‘snel bewegende ruimte van mozzarella wereldwijd’. Dankzij de investering kan de fabriek flexibeler werken en innoveren om te voldoen aan vragen van klanten, voor wie hun mozzarella op een bepaalde manier moet bruinen, uitstrekken of smelten. Ook wordt het rijpingsproces teruggebracht van veertien dagen naar slechts één dag. Het grootste deel van de geproduceerde kaas wordt geëxporteerd naar klanten in de hele wereld.

Deze investering is gericht op het handhaven van Arla’s leidende positie

Peter Giørtz-Carlsen, Chief Operating Officer bij Arla Foods, benadrukt de significante groei van de mozzarella-business in de afgelopen vijf jaar en de sterke banden met belangrijke klanten in de foodservice-sector. Met de aankondiging van een €210 miljoen investering erkent hij de noodzaak van aanhoudende inspanningen om competitief te blijven in de wereldmarkt. Deze investering is gericht op het handhaven van Arla’s leidende positie, het verbeteren van de dienstverlening aan klanten, en het verhogen van de winstgevendheid voor de eigen boeren van het bedrijf.


Nieuwsbrief zuivelmarkt

Schrijf je in voor deze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van noteringen en marktontwikkelingen binnen de zuivelmarkt.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Beheer
WP Admin