AlgemeenAchtergrond

Vion zet programma op voor AH

Vion zet voor het nieuwe tussensegment varkensvlees voor Albert Heijn een nieuw programma op.

Dit programma komt naast de al bestaande programma’s Welfare, Global, Retail en Biologisch. Dat meldt directeur Food Nederland, Peter Beckers van Vion. Vion is blij met dit project dat een doorbraak betekent op het gebied van tussensegmentproductie. Vion heeft er het volste vertrouwen in dat er een stabiel partnerschap ontstaat met Albert Heijn.

Het bedrijf begint met dit project om een duidelijke marktvraag in te vullen, aldus Beckers. “Wij zien dit project als een mogelijkheid om tot een beter rendement voor de varkenshouders te komen.” Als bijkomend voordeel ziet Beckers ook dat Albert Heijn nu varkensvlees met één ster gaat verkopen dat is geboren en geproduceerd in Nederland.

Als het gaat om prijsvorming meldt Albert Heijn dat de varkenshouders een eerlijke prijs zullen krijgen. “De meerkosten die in de productie worden gemaakt zullen door de leverancier worden doorbelast aan Albert Heijn”, aldus de woordvoerster.

Vions directeur inkoop varkens Peter van Balkom, ziet een mogelijkheid in het nieuwe project om weg te komen uit het systeem van weekprijzen. “We zouden graag toe willen naar prijzen over een langere termijn, en op die manier een stuk rust willen creëren.” Hij maakt verder duidelijk dat Vion voor dit concept op zoek is naar professionele varkenshouders die volledig achter dit concept willen gaan staan. “Dit concept is niet geschikt voor avonturiers, die zich alleen laten leiden door de weekprijs van verschillende afnemers.”
De komende weken zal uitgebreid duidelijk moeten worden aan welke bijkomende eisen moet worden voldaan.

Lees ook: Abert Heijn stapt af van gangbaar varkensvlees

Een overzicht van de prijzen voor vleesvarkens vind je op boerderij.nl/markt.

Beheer
WP Admin