agrimarketing summit

 

Sprekers

Donatello Piras

Donatello Piras, Dagvoorzitter en presentator

Donatello Piras is een veelgevraagd dagvoorzitter, presentator, gespreks- en debatleider met jarenlange ervaring in binnen- en buitenland. Als televisiepresentator is hij werkzaamvoor RTL-Z en hij begeleidt allerhande bijeenkomsten en congressen waarbij interactiviteit een belangrijk onderdeel vormt. Als trainer en coach begeleidt Donatello organisaties in zijn grote passie: overtuigingskracht. Hij traint politici, ambtenaren en topmanagers. Daarnaast schrijft en publiceert Donatello veel en is hij co-auteur van de bestseller ‘Debatteren om te winnen'. 

   
Jos Burgers

Jos Burgers, Managementspreker en auteur van o.a. "Klanten zijn eigenlijk nét mensen", "Geef nooit korting" en "Eén fan per dag"

Drs. Jos Burgers (1951) is een van de meest gevraagde managementsprekers in Nederland. Hij was tien jaar werkzaam in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de universiteit in Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing & Marktonderzoek verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren bedrijven en instellingen op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.
Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met meer dan 150 presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing en klantgerichtheid.

 

 

Heleen Boland

Heleen Boland, Freelance UX/Interaction designer

Heleen is een freelance UX designer die het liefst met verschillende disciplines in een organisatie samenwerkt om succesvolle producten en diensten te creëren. Met een achtergrond in User System Interaction (Tu/e) combineert ze een gedegen ontwerpmethodiek met een pragmatische aanpak om creatieve en schaalbare resultaten te bereiken. Als freelance ontwerper, en daarvoor als ontwerper bij ontwerpbureau Informaat, heeft ze bijgedragen aan  nieuwe en verbeterde dienstverlening van o.a. ING, Raet en ZorgDomein. Ze zoekt altijd naar manieren om een ontwerpproces te verbeteren door anderen hierin mee te nemen, via samenwerken, en via het geven van presentaties en trainingen.

   
Olivier Wegloop

Olivier Wegloop, Communicatiestrateeg en ondernemer Kipster

Tijdens zijn studie heeft Olivier (1967) meegeholpen met de oprichting van het mediaconcern Boomerang. Hij bleef er 18 jaar als creatief directeur en heeft Boomerang met zijn compagnons from scratch uitgebouwd tot een toonaangevend, innovatief mediabedrijf met vestigingen in binnen- en buitenland. Zijn studie heeft hij niet afgerond, maar wel heeft hij aan de wieg gestaan van verschillende succesvolle mediabedrijven. In 2011 besloot hij zich te richten op duurzaamheid. In 2013 begon hij met de ontwikkeling van Kipster en  daarnaast adviseert hij bedrijven met een duurzame missie op het gebied van marketing en communicatie. 

   
Erik Hensel

Erik Hensel, Oprichter LifeHunters

Erik hensel is eigenaar van mediabedrijf LifeHunters. Het beroemde IKEA-kunstwerk in een modern museum? Het werk van LifeHunters. Een maand zonder suiker? Het werk van LifeHunters. De jongens op de voedselbeurs die food experts wijsmaakten dat McDonald's eten een culinair gerecht was? Ook LifeHunters. De NS-directeur ronddraaiend aan een windmolen? Juist. LifeHunters. Van Al Jazeera, Russia Today tot ABC News: De filmpjes van LifeHunters zijn de hele wereld over gegaan. Middels eeg-scans, eyetracking en psychologische analyses meten ze de content die ze maken op neurresearch niveau door.

Erik is een expert in visual storytelling en branded content series waarbij social video content marketing de boventoon voert. Hoe maak je iets zo spectaculairs dat keer op keer de hele wereld het erover heeft? En hoe meet je of het een succes wordt?

 

 

Manon Beurskens

Manon Beurskens, Mede-oprichter Monty Amsterdam, the gamification company

Bij Monty maken we campagnes met als doel om mensen te motiveren. Dat doen we met gamification. Ofwel, we voegen succesvolle elementen uit games toe aan onze marketingcampagnes. Deze game-elementen prikkelen namelijk persoonlijke drijfveren in het brein van de doelgroep. En dat zorgt voor intrinsieke motivatie om met een merk of product aan de slag te gaan. Zo hebben we ook Europese boeren gemotiveerd om Dunlop laarzen te promoten bij hun vrienden en kennissen. We laten je graag zien hoe deze campagne is opgebouwd, welke game-elementen we hebben ingezet en wat de resultaten waren.

 

 

Erik Hekman

Erik Hekman, Manager Marketing & eBusiness bij Dunlop Protective Footwear

Dunlop Protective Footwear is wereldwijd marktleider op het gebied van veiligheidslaarzen. We verkopen en produceren laarzen, de beste die er zijn. Dat zeggen wij niet alleen, maar ook onze klanten. En dat zijn er steeds meer, want we groeien al tien jaar op rij en verkopen inmiddels meer dan zeven miljoen paar laarzen per jaar.

Maar we willen meer. Onze ambitie is om onze positie als internationaal marktleider verder uit te breiden in verschillende landen en segmenten en zo onze merkbelofte waar te maken voor steeds meer mensen: To provide protection and comfort you deserve.

   
Simon Kram

Simon Kram, Manager Marketing & Dealer Development Mechan Groep

Simon Kram werkt als marketing manager voor de Mechan Groep en is hiermee verantwoordelijk voor het vermarkten van de AGCO merken: Massey Ferguson en Valtra in zowel Nederland als België en voor Fendt in het grootste gedeelte van Nederland. Om deze merken op een juiste manier te positioneren in de markt maakt Simon gebruik van zijn ruime marketing ervaring die hij opdeed bij verschillende dienstverlenende bedrijven. Zo was hij eerder werkzaam bij o.a. Eiffel, Hutten en Beslist.nl. Simon kijkt met een andere en verfrissende blik naar marketing binnen de landbouwmechanisatie sector. Zijn aanpak is te karakteriseren als gedurfd, inspirerend en "meten is weten". Hierbij speelt zijn ervaring binnen de neuromarketingdiscipline een grote rol. Hij ziet zichzelf niet zo zeer als innovator maar meer als marketeer die gebruik maakt van de ervaringen buiten de eigen branche.

 

   
Jos Westerhof

Jos Westerhof, Manager market communications ForFarmers B.V.

Jos Westerhof (58) is zijn hele carrière werkzaam bij ForFarmers en haar rechtsvoorgangers. Hij trad in 1984 dienst als adviseur rundveehouderij en heeft daarna diverse functies gehad in de rundveehouderij; van nutritionist en verkoopleider tot productmanager. In 2007 werd hij Manager Communicatie bij ForFarmers dat toen nog een regionale / landelijk opererende organisatie was. In de daaropvolgende 10 jaar tijd is ForFarmers vervolgens doorgegroeid naar Europees marktleider en sinds 2016 is de onderneming genoteerd aan Euronext Amsterdam. Jos Westerhof heeft zich vanuit zijn rol in deze periode met name gericht op de betrokkenheid van de boer en ervoor zorgen dat de boeren het juiste gevoel bleven houden bij ForFarmers. Zijn aanpak was daarbij vooral gebaseerd op zijn verbondenheid met de veehouderij, kennis van de markt en een creatieve insteek. Dus geen gebaande paden, maar juist op het randje balanceren om de doelgroep op een aansprekende en opvallende manier te bereiken. In 2017 maakte Jos de overstap naar de rundveehouderij en is nu Marketing Manager Ruwvoer bij ForFarmers Nederland.

   
Toon Ebben Toon Ebben, Eigenaar en oprichter Inspyrium & Boomkwekerij Ebben

 


quote donatello


 

Evenementen van Boerderij. Dat je 't weet.

 

 

Erik Hensel, oprichter van LifeHunters vierde onlangs bij Edwin Evers op Radio 538 de honderd miljoenste view van LifeHunters. Zij weten als geen andere hoe je content maakt die vaak bekeken wordt. Maar wat is de kracht achter de successen van LifeHunters? Middels het 5C-SIR model laat Erik alle insights zien van scorende content. Wat is de kracht hiervan? En hoe meet je dat? En hoe kan je ook met weinig budget scorende content maken?