Aandeel Beter Leven-keurmerk in supermarkt stijgt
Het totale aandeel van varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk (BLK) in maart is volgens de Varkensvleesmonitor van Varkens in Nood gestegen naar 50%.
Als gecorrigeerd wordt naar marktaandeel van de supermarkten, is het aandeel BLK-vlees nog hoger, namelijk 61%.
Bij Albert Heijn 76% aandeel voor Beter Leven-vlees
Supermarkt Albert Heijn heeft de meeste producten met het keurmerk in de schappen en neemt met 76% de leiding over van Lidl, die met 61% op de tweede plaats staat. Albert Heijn heeft ten opzichte van de andere supermarkten opvallend veel vleeswaren met het BLK in de schappen, een aandeel van 70%.
Aldi en Coop
Opvallend is dat de Aldi in maart 29% meer BLK-vlees aanbiedt ten opzichte van afgelopen februari. Ook de Coop-supermarkten hadden in maart 20% meer BLK-vlees in de schappen. In totaal is het aandeel BLK-vlees in maart met 7% gestegen.