<em>Foto: Henk Riswick</em> VarkensNieuws

POV stelt algemene ledenvergadering uit

Het actieplan Vitalisering Varkenshouderij van de POV is nog niet klaar om aan leden voor te leggen. De algemene POV-ledenvergadering van vanavond gaat niet door.

De algemene ledenvergadering van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) gaat vanavond, maandagavond 21 maart, niet door. Volgens de POV is het actieplan Vitalisering Varkenshouderij nog niet klaar om aan de leden voor te leggen. De verwachtingen van het actieplan zijn hoog onder veel varkenshouders.

Raadplegingsavonden van de POV

Tijdens drie raadplegingsavonden vorige week konden POV-leden hun zegje doen over het plan. Op haar website laat de POV weten dat het uitstel van de ledenvergadering niets te maken heeft met het voornemen van Staatssecretaris Martijn van Dam om fosfaatrechten tijdelijk overdraagbaar te maken tussen sectoren. Dat maakt geen eens onderdeel uit van het actieplan, stelt de POV.

Nog geen nieuwe datum

Een nieuwe datum voor de ledenvergadering is er nog niet. Wel laat de POV weten dat de vergadering binnenkort is te verwachten.

Beheer
WP Admin