VarkensNieuws

Delhaize lanceert varkensvleesconcept

Brussel – Winkelhuisketen Delhaize lanceerde eind vorige week zijn nieuwe varkensconcept ‘Beter voor iedereen’. Dat meldt het Vlaams informatiecentrum land- en Tuinbouw.

Voortaan verkoopt de keten alleen varkensvlees van dieren die zijn gevoerd met een plantaardig rantsoen, rijk aan omega 3-vetzuren, wat tot gezonder vlees voor de consument moet leiden.

Delhaize financiert het duurdere vleesconcept, zodat de producenten niet zelf hoeven te investeren. Zo zou het label zowel de varkens als de varkensboeren en de consument ten goede komen. “Als de varkens beter eten, dan eet de consument ook beter”, luidt de leus waarmee Delhaize het label voor varkensvlees lanceerde.

De meerkosten van het speciale rantsoen wordt door de keten aan de varkenshouders betaald. Delhaize trok reeds €200 miljoen voor het project. De keten liet bovendien ook weten zijn prijzen voor varkensvlees te bevriezen om extra steun te bieden. Het nieuwe label kreeg tijdens de presentatie op een varkensbedrijf in Varsenare alvast de goedkeuring van minister van landbouw Joke Schauvliege.

Het aangepaste rantsoen leidt tot €2,59 meerkosten per varken. Dat krijgt de varkenshouder betaald van Delhaize, plus nog €1 extra per dier met het Beter voor iedereen-label.

Beheer
WP Admin