Danone verdient meer aan zuivel
Zuivelbedrijf Danone rapporteert over de eerste 3 maanden van 2016 een sterkere groei dan verwacht (3,5% in plaats van de verwachte 3,2%). Oorzaak is de betere afzet van babyvoeding in China en de betere resultaten die het bedrijf maakt met merkproducten.
De betere marge op eerdergenoemde producten compenseert de iets lagere afzet qua volume. De groei deed zich voor op bijna alle markten, met uitzondering van Rusland en Brazilië. Daar bederft de slechte economische situatie de resultaten.
De beste groei qua babyvoeding noteert Danone in Nieuw-Zeeland en Brazilië, terwijl ook de Chinese afzet meer oppakt. Het bedrijf verwacht extra verkopen van de Chinese maatregelen (hogere tarieven) die grijze import van babyvoeding tegengaan.
Nieuwsbrief zuivelmarkt
Schrijf je in voor deze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van noteringen en marktontwikkelingen binnen de zuivelmarkt.