RundveeNieuws

Arla lanceert logo ‘Eigendom van de boeren’

Aarhus – Zuivelconcern Arla introduceert in september een nieuw logo op zijn emballage waarmee de consument erop attent wordt gemaakt, dat het bedrijf eigendom is van melkveehouders. In het Engels luidt de leus op het logo ‘Farmer Owned’, in het Duits ‘Gehört uns Bauern’. Dit initiatief heeft Arla vrijdag bekendgemaakt.

“De consumenten moeten weten dat Arla een coöperatief zuivelconcern is met de boeren als eigenaars. Dat is de gedachte achter de lancering van een nieuw logo, dat komt te staan op de zuivelproducten in Europa”, zo heet het in de mededeling. Volgens directietopman Peder Tuborgh zijn veel consumenten zich er niet van bewust dat de zaken zo liggen. “Onze coöperatieleden doen actief mee met het vormen van waarde voor de consumenten door het leveren van natuurlijk smaak, hoge kwaliteit en dierenwelzijn. Dat kunnen ze steunen als ze een Arla-product kopen.”

Arla telt 12.747 melkproducerende coöperatieleden in – van noord naar zuid – Zweden, Denemarken, Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland, België en Luxemburg. Hoe de logotekst in het Nederlands precies gaat luiden, zegt Arla er niet bij.

Beheer
WP Admin