RundveeNieuws

FrieslandCampina topt met maatschappelijk imago

Haarlem – Voor de vierde keer op rij staat FrieslandCampina bovenaan de lijst van de top 30 grootste bedrijven in Nederland met het meest maatschappelijke imago. Dit blijkt uit de vijfde Maatschappelijk Imago Monitor, die is uitgevoerd door communicatiebureau Hope & Glory.

Volgens directeur Bas van Haastrecht komt dat mede doordat consumenten de voorkeur geven aan diensten en producten van bedrijven die gevoelsmatig dichtbij hen staan. “FrieslandCampina speelt daar al jaren goed op in. Ze organiseren jaarlijks de Open Boerderijdagen en op verpakkingen vind je een code, zodat je online kunt nagaan van welke Nederlandse boerderij je melk afkomstig is. Daarbij is FrieslandCampina ook nog eens coöperatie, wat de organisatie in de ogen van consumenten minder op winst belust maakt. En vaak vindt men zuivel gezond.” Hij zegt dit in Management Online.

Ook Rabobank blijft het met een vierde plek goed doen als duurzaam merk, ondanks de Libor-affaire. “Net als FrieslandCampina wordt de coöperatie Rabobank nog steeds gezien als een merk dat dichtbij de mensen staat. Hoewel de reputatie onder druk staat, laat de positie op de ranglijst ook zien dat maatschappelijk verantwoord ondernemen het merk juist sterk heeft gemaakt”, aldus Van Haastrecht.

Beheer
WP Admin