Foto: ANP PluimveeNieuws

Plan voor Europese promotiecampagne pluimveevlees

De Europese organisatie van pluimveeverwerkers Avec heeft plannen voor een 2-jarige Europa-brede promotiecampagne voor pluimveevlees.

Avec heeft bij het Europese Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding een plan ingediend om de benodigde financiering voor een promotiecampagne voor pluimveevlees (totaal begroot op € 5,5 miljoen) bijeen te krijgen.

De Europese pluimveeverwerkers willen met de campagne consumenten, maar ook ook opinieleiders, beleidsmakers en afnemers, informeren over de productiemethoden van pluimveevlees in de Europese Unie, en de hoge EU-standaarden die hiervoor gelden. Het doel is onder meer om weerwoord te bieden aan onjuiste informatie en ‘fake news’ over de productie van pluimveevlees. Ze willen ook de gezondheidsvoordelen van het eten van pluimveevlees beter voor het voetlicht brengen.

Promotiecampagne pluimveevlees ondersteund door Nepluvi

Uiteindelijk wil Avec met de campagne bereiken dat het consumentenvertrouwen in de pluimveevleessector groeit, en daarmee de consumptie. De verwerkers willen ook laten zien wat de bijdrage is van de sector aan de Europese economie en in plattelandsregio’s.

Het campagnevoorstel wordt ondersteund door verschillende Avec-leden, waaronder de Nederlandse Nepluvi en pluimveeorganisaties in Italië, Frankrijk, Duitsland en Polen. Dit zijn, samen met België, ook de landen waar de promotiecampagne op gericht zou moeten worden.

Mede-auteur: Tony McDougal

Beheer
WP Admin