PluimveeNieuws

Nepluvi begint campagne voor beter imago

Doetinchem – De Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi) begint een campagne voor een beter imago van de vleeskuikensector.

Voor de campagne is de komende twee jaar jaarlijks €250.000 beschikbaar. Het is de bedoeling dat de campagne daarna wordt voortgezet. Het startsein voor de campagne werd donderdag gegeven. De website Kipinnederland.nl, live gegaan met daarop filmpjes van ondernemers die vertellen over vernieuwingen in hun bedrijf.

Voor de bouw en ontwikkeling van de campagne heeft Nepluvi dit jaar 4,5 ton beschikbaar, zo laat voorzitter Gert-Jan Oplaat weten. Daar zat nog een eenmalig bijdrage bij van het Productschap Vee, Vlees en Eieren. De rest van het geld wordt bijeengebracht door slachterijen en de verwerkende industrie, deels via een aparte bijdrage, deels via de Nepluvi-contributie.

Positief verhaal over vleeskuikensector

Met de campagne wil Nepluvi het positieve verhaal over de sector uitdragen, aldus Oplaat. Het ligt in de bedoeling om politici, opiniemakers en media pro-actief te benaderen met de vernieuwingen binnen de vleeskuikensector. Daarmee wil Nepluvi breken met de situatie dat de sector steeds moet reageren op negatieve publiciteit.

Wensen van consument

De campagne past binnen de visie Vernieuwend op weg naar 2020. Daarin staan drie thema’s centraal; ‘Het Robuuste Kuiken’, ‘In en Om de Stal’, en ‘Veelzijdigheid’. Oplaat: “Door de veerkracht van ondernemers vernieuwt de sector zich razendsnel. De sector komt tegemoet aan wensen van consumenten en retail, vestigingsbesluiten, eisen ten aanzien van dierenwelzijn, voedselveiligheid, bedrijfseconomie en duurzaamheid. Samen zetten we nu de stap om nog beter aan te sluiten op de wensen en eisen die aan onze sector worden gesteld en om onze reputatie te versterken.”

Beheer
WP Admin