PluimveeNieuws

Wakker Dier start nieuwe tv-campagne

Amsterdam – Wakker Dier start zaterdag een nieuwe tv-campagne waarin zij de klanten van Albert Heijn en Jumbo waarschuwt dat één op de twee plofkippen kreupel is. Dat heeft de actiegroep bekendgemaakt.

De actiegroep wil bereiken dat de gangbare kip uit de schappen verdwijnt en wordt vervangen door kip met minimaal één ster Beter Leven van de Dierenbescherming.

De actiegroep richt zijn pijlen in eerste instantie op de grootste partijen in de supermarktwereld: Albert Heijn en Jumbo. Wakker Dier zegt verder geschrokken te zijn van de uitspraken van Jumbo topman Frits van Eerd die donderdagmorgen in een interview met de NOS stelde dat vlees met een laagsteprijsgarantie een belangrijke succesfactor is voor Jumbo. Wakker Dier: “Jumbo zegt hiermee dat hun succes feitelijk te danken is aan dierenleed, antibiotica, milieuvervuiling en uitbuiting van boeren.”

Beheer
WP Admin