PluimveeNieuws

Campagne moet eierconsumptie verhogen

Heteren – De eierconsumptie opkrikken tot meer dan 200 per jaar. Dat is de doelstelling die communicatiebureau Jeen uit Arnhem zich stelt met de door haar ontwikkelde campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’.

Dat meldde directeur Jeen Akkerman van het bureau tijdens een toelichting op de campagne bij de ledenvergadering van pluimveehoudersijvakbond NVP. Ter vergelijking: het huidige consumptieniveau ligt rond de 195 stuks. De campagne die onder meer gaat werken met reclamespotjes rond de weerblokken van RTL en met uitingen op de internetsite Buienradar gaat zo’n €450.000 per jaar kosten en aan voorbereiding eenmalig €75.000. Het geld moet bij elkaar komen via een heffing van brancheorganisatie Ovoned, waarvoor deze organisatie een algemeenverbindendverklaring (AVV)  heeft aangevraagd. Mocht de AVV er niet komen, dan zal het geld bij elkaar worden gehaald via IKB-ei, waar 90 procent van de pluimveehouders is aangesloten.

Beheer
WP Admin