Mechanisatie

Nieuws 9 reacties

John Deere Europa in met bouwmachines

Op de Bauma show in München maakte John Deere bekend dat ze Europa in gaat met haar eigen lijn ‘Deere’ bouwmachines. John Deere begint ermee in Duitsland en Frankrijk. Tot nu toe werden de geelgekleurde ‘Deere’ bouwmachines overal ter wereld verkocht, maar niet in Europa.

Het gamma Deere-bouwmachines omvat alle meest voor de hand liggende machines zoals graafmachines, bulldozers, wielladers en graders (egaliseermachines) en heeft een volledige lijn compacte machines met daarin ook minigravers, minishovels en schrankladers. Laatste is ook passend voor de landbouw.

Lees verder onder de foto

John Deere komt naar Europa met haar eigen lijn 'Deere' bouwmachines die tot nu toe niet werden verkocht in Europa, maar wel elders in de wereld. - Foto: Matthijs Verhagen
John Deere komt naar Europa met haar eigen lijn 'Deere' bouwmachines die tot nu toe niet werden verkocht in Europa, maar wel elders in de wereld. - Foto: Matthijs Verhagen

Verkoop via dealernetwerk Wirtgen

Voorlopig start Deere alleen met de verkoop van de zogenoemde ‘motor-graders’ egaliseermachines in Duitsland en Frankrijk. De verkoop ervan zal gaan via het bestaande Wirtgen-dealernetwerk. De Wirtgen-Group werd eind 2017 ingelijfd door John Deere en is een specialist in machines voor de wegenbouw.

Lees verder onder de foto

De Deere bouwmachinelijn omvat alle denkbare bouwmachines, van kleine minishovels tot de zwaarste wielladers en rupskranen en gronddumpers. - Foto: Bas van Hattum
De Deere bouwmachinelijn omvat alle denkbare bouwmachines, van kleine minishovels tot de zwaarste wielladers en rupskranen en gronddumpers. - Foto: Bas van Hattum

Wanneer in Nederland?

Dat Deere op de Bauma zo’n beetje de hele lijn bouwmachines toonde, geeft aan dat er meer aan zit te komen voor de Europese markt. Hoe en wanneer de bouwmachines naar Nederland komen, is nog onbekend. Eén van de Amerikaanse Deere-directieleden noemde het een ‘spannende tijd’ die komen gaat.

Lees verder onder de foto

John Deere maakte het bouwmachinenieuwes bekend op de Bauma in München op haar 'eigen' stand van Wirtgen, dat sinds 2017 ook tot John Deere behoort. Wirtgen maakt machines voor de wegenbouw. - Foto: Bas van Hattum
John Deere maakte het bouwmachinenieuwes bekend op de Bauma in München op haar 'eigen' stand van Wirtgen, dat sinds 2017 ook tot John Deere behoort. Wirtgen maakt machines voor de wegenbouw. - Foto: Bas van Hattum

Ook is nog niet bekend via welke dealerkanalen de kleinere bouwmachines in Europa verkocht gaan worden. Er bestaat een redelijke kans dat de compacte machines via de landbouwtak de markt in komen.

Deere bouwmachines goed voor $ 3,6 miljard

Ter indicatie: de jaaromzet van Deere bouwmachines was grofweg $ 3,6 miljard (ca. € 3,3 miljard). Dat is inclusief de omzet van de Duitse Wirtgen-groep die John Deere in 2017 inlijfde voor een bedrag van € 4,6 miljard. De totaalomzet van John Deere was in 2018, inclusief de bouwmachines, $ 37,4 miljard (ca. € 33,2 miljard Euro).

Laatste reacties

  • stickie

    Weet niet als alle machines in eu op de markt komen omdat de kranen door Hitachi gebouwd worden volgens mij is er ooit eens afgesproken dat ze die niet in eu en andere bepaalde landen verkocht mogen worden.
    De dumpers komen bij Bell uit de fabriek en sommige dozers bij Liebherr.
    Maar verder goed plan van JD die met Wirtgen Hamm Vogele veel wegenbouw producten heeft en zo paar folders achter kan laten bij de bedrijven.

    Omzet van Wirtgen gruppe is al ruim 3 miljard dus dat is samen vast stuk meer.

  • no-profile-image

    @stickie,

    Deere kranen zijn niet gewoon Hitachi's. Deere heeft eigen fabrieken, een aantal hebben ze samen met Hitachi: Deere-Hitachi. Hier ontwikkelen en produceren ze samen graafmachines waarbij de een als Deere met Deere motor de fabriek verlaat en de ander als Hitachi maar geen 100% Hitachi's in Deere kleuren, maar net zoveel Deere als Hitachi. Je kunt ze op de Deere site bij wereldwijde vestigingen vinden. Dat er afspraken zijn over wie waar verkoopt klopt, maar die kunnen herzien worden, kijk naar veel CNH machines zoals de persen, de ex Lely machines bij Fendt en MF, de Liebherr shovels met Claas sausje. Allen op dezelfde markten in de verkoop.

  • H93

    Over Liebherr gesproken kan ik bevestigen wat jij zegt: Deere bouwt ook eigen bulldozers. Liebherr bouwt bepaalde modellen voor Deere, Deere andersom ook bepaalde modellen voor Liebherr, weet niet precies welke uit de Deere fabrieken komen en welke uit die van Liebherr maar naart schijnt komen de grootste modellen Deere/Liebherr uit de Deere fabrieken. De midishovels van Deere in Amerika zijn in ieder geval voor een deel wel 100% Liebherr, dat zijn dezelfde als je hier als Claas ook kunt vinden.

    De dumpers komen inderdaad van Bell, net als Wirtgen een van de velen dochterondernemingen van Deere. Voor ons zijn Kemper, Monosem, Sabo, Massoti en Hagie de bekendste maar op de site van Deere vindt je er nog velen meer.

    Het bouwmachinespakket van Deere is nog veel groter dan wat daar op de Bauma staat.

    Via landbouwdealers compact materieel verkopen zie ik niet gebeuren, gezien de contracten met Kramer.

    We gaan het zien! Het begin is er met Duitsland en Frankrijk met de graders.

  • stickie

    @ reacties hierboven
    Kranen komen bij Hitachi weg alleen met jd motor met nog paar aanpassingen maar niet veel.
    CNH balenpersen zijn 100% CNH behalve perswikkel combi’s die komen uit Finland van firma Orkel
    Case graafmachines komen uit Sumitomo fabrieken, Case walsen bij Ammann en mini midi gravers bij Hyundai, gebeurt dus overal niet alleen bij Deere.

    Wat wel apart is dat Liebherr veel samenwerkt met JD en de een dit maakt en andere dat maar dat Liebherr in de kleine machines waar D924a7 diesel inzit wat eigenlijk FP/CNH N45 blok is niet kiest voor een JD diesel.
    Ik ken het hele pakket JD bouwmachines wat idd veel groter is net als dat van Case trouwens wat laatste jaren hier weer aardig in trek is met Shovels en Rupskranen.

  • H93

    @stickie:
    Het is wat betreft de kranen toch echt zoals ik het zeg, van de Liebherr's weet ik niet precies om welke modellen het gaat. Toets Deere Liebherr bulldozers op Google in en jekrijgt nieuwsberichten over de samenwerking, ook een van W&H.

    Deere kranen zijn deels 100% Deere en deels 50% Deere/50% Hitachi. Zoals gezegd heeft Deere een eigen fabriek in China, en samen met Hitachi eigen fabrieken en onderdelencentra in de USA. Daar ontwikkelen ze Samen graafmachines en is half eigendom Deere, half Hitachi. Ik mag hier geen links plaatsen helaas. Maar Google is je beste vriend. Vorig jaar bestonden de gezamenlijke bedrijven 30 jaar. Via Google zijn diverse filmpjes te vinden van de fabriek. Ook is er genoeg info.

    Wat betreft de CNH persen: dat snap ik. Bedoel alleen dat je ze als NH en als Case IH is kunt krijgen. Net als inderdaad bij meerdere fabrikanten gebeurd zoals bij de merken van de Wacker Neuson Group( Wacker, Weidemann, Kramer) of
    die van de Manitou Group( Gehl/Manitou en wijlen Mustang).

  • stickie

    @H93 heb ook even google geraadpleegd grote Deere kranen zijn 100% Hitachi ook met Isuzu motor ipv Deere en zelfde pompen en gewichten dus ga er van uit dat dat Hitachi’s zijn maar dan in kleur gespoten Deere’s zijn

  • H93

    Dat kan heel goed Stickie, maar waar ik op doel is dat het niet zo is dat alle Deere kranen 100% Hitachi's zijn want een groot deel dat daar op de Amerikaanse continenten van de band rolt is net zoveel Deere als Hitachi. Zoals gezegd hebben ze daar in een joint venture meerdere fabrieken en onderdelencentra in meerdere landen die 50% eigendom van Deere zijn en 50% van Hitachi, namelijk de Deere-Hitachi Construction Machinery Corporation. Een samenwerking die in 2018 zijn 30 jarig jubileum vierde.

    Omschrijving op de Hitachi site:
    "
    Hitachi’s partnership with John Deere
    Since 2002, Hitachi sales, marketing and many product-support activities in the Americas have been managed by the Construction & Forestry Division of John Deere. Together we use common parts distribution, information systems and training and support programs, ultimately providing you with more value.

    Deere-Hitachi Construction Machinery Corporation produces excavators at its Kernersville, N.C., factory – a 50/50 joint venture established in 1988. Deere-Hitachi also produces excavators at a factory in Sao Paulo, Brazil, through a joint venture established in 2011. Hitachi-branded construction excavators are also produced in Japan. The purpose-built Forester models are produced at a Deere-Hitachi jointly owned plant in Langley, B.C.
    "

  • H93

    Persbericht Deere-Hitachi:
    """
    Deere-Hitachi celebrates 30 years of construction equipment joint venture
    May 18, 2018
    John Deere and Hitachi Construction Machinery are proud to celebrate more than three decades of their longstanding joint venture, the Deere-Hitachi Construction Machinery Corporation. Utilizing united manufacturing facilities and integrated marketing and parts distribution, John Deere and Hitachi are providing more value to customers by producing high-quality products backed by a robust dealer network. Since the start of operations as a joint venture in 1988, Deere-Hitachi has manufactured over 55,000 hydraulic excavators for the North, Central and South American markets.

    “The 30-year Deere-Hitachi partnership is unlike any other joint venture in the industry, and is a testament to the longstanding mutual respect and dedication of our teams,” said Jon Chase, president of Deere-Hitachi. “Combining the strength of Hitachi’s world-leading hydraulic excavator technology with the resources and might of the 180-year-old John Deere brand, the alliance produces excavators for the world’s best customers.”

    As a result of a relationship dating back to the 1960s, Hitachi Construction Machinery and Deere & Company collaborated to reach an original equipment manufacturer (OEM) supply agreement in 1983 for the manufacturing of construction excavators. Since then, three joint venture companies with respective manufacturing facilities were established: Deere-Hitachi Construction Machinery Corporation in Kernersville, N.C. in 1988; Deere-Hitachi Specialty Products (DHSP) in Langley, British Columbia, Canada in 1998; and Deere-Hitachi Máquinas de Construção do Brasil S.A. (DHB) in Indaiatuba, São Paulo, Brazil in 2011.

    The 1 million square foot Deere-Hitachi manufacturing facility in Kernersville, N.C. brings together the latest in technological innovation and a skilled workforce of over 800 employees to produce best-in-class 13- to 47-metric ton excavator models. The state-of-the-art facility uses high quality materials, advanced welding robotics, CNC machining centers, plasma plate-cutting machines and cranes capable of transporting as much as 25 tons. A lean manufacturing system combined with a thorough quality assurance process enables the facility to produce made-to-order machines with a quick time to market.

    Elsewhere in the Americas, the Canada and Brazil facilities specialize in producing equipment that meets regional customer needs. Established in 1998, Deere-Hitachi Specialty Products in Langley, British Columbia was the first in the industry to manufacture purpose-built forestry excavators, with a focus on 26- to 46-metric ton forestry swing machines. Serving Latin and Central America, Deere-Hitachi Brazil produces 13- to 35-metric ton excavator models.

    John Deere and Hitachi integrated marketing operations in 2002 in the Americas to streamline decision making and improve customer service, supporting construction and forestry equipment, as well as Hitachi’s mining equipment. To improve parts fill and respond to urgent customer needs, John Deere and Hitachi use a comprehensive parts distribution system via a network of regional parts depots. To better serve Latin American countries, John Deere and Hitachi recently opened a new 115,000 square foot regional parts distribution center in Miami, Fla.

    John Deere and Hitachi will be commemorating the anniversary on May 19, 2018 with an employee and parent company celebration day. Over 1,500 attendees including employees, family members and guests will participate in the event. As part of the celebration, the recently restored, first production excavator will be unveiled to the employees and guests.
    """

  • H93

    Deere heeft ook een eigen fabriek in China:

    "
    E210 LC and E360 LC Excavators

    The first public showing of the E210 LC and E360 LC Series-II Excavators will also occur at bauma Munich. These two models are part of John Deere's 10-excavator line manufactured at its facility in Tianjin, China and are sold in China, Russia, and parts of Southeast Asia. Series-II enhancements over previous models include updated cabs with premium air seat and an intuitive 17.8 centimeters touchscreen monitor with multi-language interface. The machines also boast new engines, the all-new John Deere intelligent hydraulic system that provides exceptional smoothness and controllability plus increases digging forces by 12 percent, and improved durability and serviceability features. Productivity is also enhanced by a new range of buckets using ultra-high-grade steel for increased wear life and a new profile that reduces penetration resistance by five percent.

    The E210 LC has an operating weight of 22,200 kg with a maximum digging depth of 6700 millimeters. The larger E360 LC’s operating weight is 37,800 kilograms and its maximum digging depth is 7660 millimeters. Both feature a sealed switch module for activating machine functions that virtually never wears out, internally welded boom bulkheads for maximum strength, heavy-duty cooling systems, and wet-sleeve engine cylinder liners for long service life.
    "
    (Deere.com)

Laad alle reacties (5)

Of registreer je om te kunnen reageren.