Home

Nieuws 5 reacties

FrieslandCampina test haverdrank

FrieslandCampina stapt samen met het Finse Valio in een proef om haverdrank te vermarkten, zo meldt het in een bericht aan de leden.

Het product heet Oddly en wordt nu nog niet in Nederland gemaakt. Het gaat volgens een woordvoerder om een kleine eerste proef. Afhankelijk van de reacties van de consument gaat FrieslandCampina ermee verder.

Test als marktonderzoek

Als reden voor de proef noemt FrieslandCampina dat “we zien dat consumenten meer variatie aanbrengen in hun dieet en daarbij ook kiezen voor plantaardige ingrediënten, als soja en haver. Voor deze groeiende groep, zogenoemde flexitariërs, zijn zuivel en plantaardige producten geen concurrenten van elkaar, maar alternatieven die afwisselend en naast elkaar worden gebruikt. Om tegemoet te komen aan deze vraag naar variatie, testen we of we deze snel groeiende markt een plaats kunnen geven in ons merkenportfolio.’

De Finse zuivelcoöperatie Valio is gekozen als strategische partner omdat deze de afgelopen jaren een breed aanbod van haverproducten heeft ontwikkeld. “Door bestaande producten, die al aansluiten op lokale smaakvoorkeuren, en de huidige commerciële kracht te gebruiken, kunnen we de test sneller en simpeler in de markt uitvoeren,” meldt FrieslandCampina.

Zowel zuivel als plantaardig

De resultaten van het experiment helpen volgens de mededeling om een inschatting te maken over de waarde die de pilot oplevert voor beide bedrijven. Daarnaast geeft het inzicht in de toegevoegde waarde die het biedt voor de merken en het bedrijf. Uit marktonderzoek blijkt volgens FrieslandCampina dat de sterkste groei in de verkoop van plantaardige producten komt van mensen die zowel zuivel als plantaardige producten kopen.

Laatste reacties

  • farmerbn

    Slechte zaak. Als je gelooft in dierlijke eiwitten blijf je bij dierlijke eiwitten. Het is alsof BMW ook Kia's gaat maken of verkopen. BMW heeft dat geprobeerd met Rover en heeft toen veel geld verloren. Je geloofwaardigheid in je eigen product raak je kwijt en dat straalt door naar de klant. Klanten gaan denken dat RFC ook nog lucifers gaan produceren als ze daar geld in zien. Schoenmaker blijf bij je leest.

  • René de jong

    Frou haverkamp melk dat slaat vast beter aan 😁

  • mtseshuis

    Bijzondere move weer.... Hadden een prima lopend sappenbedrijf (puur natuur, prima aansluiting op zuivel) in de vorm van Riedel, die verkopen ze en gaan nu zo'n kansloos, voedingsloos item in de markt zetten, waar je als melkveehouder niet mee geconfronteerd wilt worden, zulke troep...

  • wmeulemanjr1

    Blijft jammer dat Riedel verkocht is

  • veldzicht

    Inderdaad jammer dat Riedel is verkocht,Of moest dat van Mvr.Neelie Smit Croes vanwege de kartel vorming?In ieder geval had riedel een aantal populaire producten in de aanbieding zo als ;appelsientj waaronder druiven en sinaasappelsap,taksi,dubbelfriss,extran e.d.Dat is van de hand gedaan en nu gaan ze in havermelk.Ik hoop niet dat het zo vies smaak als dat het klinkt maar dat sojamelk is in ieder geval ook niet om te drinken(vind ik ,gatver)

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.