Foto: ANP AlgemeenNieuws

Groei omzet voeding met keurmerken zet door

Ook in 2017 zet de groei in omzet van producten met een keurmerk door.

Al enkele jaren groeit de omzet met dubbele cijfers. Zo ook in 2017 met een stijging van 29%. Er was voornamelijk forse groei van het Beter Leven-keurmerk en het ASC-keurmerk voor vis. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.

Groei van € 172 miljoen komt voor rekening van varkensvlees

Beter Leven grootste

Het segment voeding met een onafhankelijk gecontroleerd duurzaamheidskenmerk realiseerde een groei van € 370 miljoen in de eerste helft van 2017. Een groei van € 172 miljoen hiervan komt voor rekening van varkensvlees.

Het Beter Leven-keurmerk is met afstand het grootste keurmerk in de supermarktomzet, gevolgd door biologische producten. De verwachting is dat voor geheel 2017 de omzet van voeding met keurmerken stijgt naar € 3,5 miljard.

Vis grootste aandeel

Hoewel vleeswaren de grootste groei laten zien met 309%, is vis de categorie met het hoogste aandeel. Meer dan 65% van de gekochte visproducten bestaat uit producten met het MSC of ASC keurmerk.

In het onderzoek is de omzet van supermarkten onderzocht. Aldi en Lidl zijn hierin niet meegenomen.

Beheer
WP Admin