Foto: campagnebeeld 'Lekker bij de boer' AlgemeenNieuws

45.000 bezoekers bij biologische boeren

Ongeveer 45.000 mensen hebben zaterdag en zondag de 140 deelnemende biologische boerderijen en tuinderijen bezocht die hun erven open stelden om hun werkwijze te etaleren.

Het bezoekersaantal lag iets lager dan de 50.000 belangstellenden waarop de biologische boeren met hun weekeinde ‘Lekker naar de Boer‘ hadden gerekend.

Europees keurmerk

Er was vooral aandacht voor het Europees keurmerk voor biologisch producten. Projectleider Paula Nijman noemt het logisch dat de vraag naar biologische producten groeit. “Het zijn producten die diervriendelijk, milieuvriendelijk, zonder kunstmatige toevoegingen en gentechvrij zijn. Het officiële keurmerk voor biologische voeding geeft aan dat het product voldoet aan Europese normen, die streng gecontroleerd worden”, aldus Nijman.

Hele sector doet mee

Aan het weekeinde met aandacht voor biologische bedrijfsvoering deed de hele sector mee, van groente- en fruittelers tot en met varkens- en pluimveehouders.

Afbeelding: logo ‘Lekker naar de boer’

Beheer
WP Admin